Recenzie: Velveteen de Daniel Marks

Da știu! Merit să fiu urecheată pentru că am întârziat cu recenzia aceasta, dar mi-am dat silința să termin cartea cât mai repede și să încerc să și înțeleg ceeace citeam, dar acum iată-mă aici, încercând să îmi găsesc cuvintele pentru a scrie o părere cât mai sinceră despre ceea ce am citit.

Velveteen

Mărturisesc că la început, nu am înteles nimic. Și când spun nimic, vreau să spun că citeam și înțelegeam un rând, iar trei ba. Așa că am renunțat la idee și am lăsat cartea deoparte până într-o zi când am avut o discuție în contradictoriu cu o prietenă. O da, și pentru a mă calma am luat un dicționar și cartea și m-am apucat de treabă. După primele câteva pagini am înteles că Velveteen Monroe este moartă și că acum își bântuie ucigașul și încearcă atât cât poate să întârzie moartea celorlalte victime ale sale. Dar doar dacă asta ar fi singura ei preocupare…

Viața de apoi nu este chiar atât de liniștită și frumoasă pe cât credem noi, ci din contră. Pe lângă faptul că poți merge în Rai, Iad sau Purgatoriu, dacă ajungi în cel din urmă loc, o să ai multă bătaie de cap, mai ales dacă ești Velvet.

Regula #1: Bântuitul este interzis. Regulă încălcată încă din prima pagină a cărții. De ce? Pentru că bântuitul aduce cutremure ale Umbrelor în Purgatoriu care duc la alte dezastre  cum ar fi distrugerea lui.

Regula #2: Nu te îndrăgosti niciodată de un coleg de echipă. Ce echipă? Păi, în Purgatoriu sunt două echipe Colectionarii si Salvatorii. Velvet este sefa Salvatorilor, iar echipa ei este compusă de gemenii de 12 ani Luisa și Logan (care defapt au mai mult, doar că au murit când aveau 12 ani) și Quentin care moare și este înlocuit de băiatul la ananghie pe care Velvet îl salvează din ultima ei misiune, Nick. Blond, cu părul vâlvoi și de-a dreptul irezistibil, iar Velvet devine confuză și începe să o ia razna, pentru că ghiciți la cine se gândește și pe cine dorește?

Regula #3: Ai grijă ce prieteni îți alegi, unii s-ar putea să vrea distrugerea lumii. Ooo da, Velvet încalcă și regula asta, pentru că se împrietenește cu dușmanul Purgatoriului, un fost Salvator care vrea distrugerea lui pentru a putea poseda oamenii vii. Ce să mai, se pare ca viața de apoi nu este deloc liniștită așa cum speram noi. Așa ca sfatul meu este, vedeți ce faceți și pe unde aterizați în lumea de dincolo 😉

Titlu:  Velveteen

Titlu original: Velveteen

Autor: Daniel Marks

Editura: Delacorte Books for Young Readers

Anul publicării: 2012

Nota: 3/5

Leave a Reply

