Eveniment #2: Ziua internațională a cărții și a drepturilor de autor

Ziua CartiiCând am creat acest blog mi-am spus că nu o să mă apuc să promovez de nebună noile apariții de la edituri pentru că asta este pe toate blogurile, ci o să îmi spun părerea despre lumea cărților și până acum cred că mi-a ieșit destul de bine. Însă astăzi, se pare, că voi avea același subiect ca mai pe toate blogurile despre cărți din lume, nu doar din țară.

Nu știu prea multe despre această „sărbătoare” internațională, doar că a fost înființată de UNESCO acum vreo 17 ani (la 23 Aprilie 1995). Dar nu o să mă apuc să îi dau search pe Google pentru a afla ceva ce oricum voi găsi pe blogurile din blogroll. Cred că voi încerca să exprim în cuvinte sentimentul de mândrie pe care îl am că sunt cititor. Acum citesc „Asasin la Feminin” de Monica Ramirezâ.

Sunt fericită că bunicii m-au învățat de mică să citesc, și le mulțumesc părinților și rudelor care m-au umplut de iubire pentru cărți. Nu mai știu ce vârstă aveam când am început să torturez cărțile și foile cu orice instrument de scris pentru a reproduce ce vedeam în ele, dar știu că dacă nu aș fi făcut asta, cel mai probabil acum aș fi fost un om bizar și indiferent la frumos.

De dimineață eram puțin plouată, pentru că privirea mi-a căzut pe cărțile de la facultate, dar după ce am fost încurajată de cineva drag, mi-am dat seama că eu chiar pot face tot ce îmi propun, dacă aleg cu inima, iar acum când privesc acele cărți nu mi se mai par atât de îngrozitoare, ci mai degrabă mici și ușor de citit și înțeles (nu cred că e din cauza aceste zile, ci mai degraba din cauza că sunt cărți).

Desigur că o să sărbătoresc această zi cu nasul în cărți, pentru că trebuie și începe să îmi placă să fac asta din ce în ce mai des, învățând și descoperind lucruri noi și unele mai interesante decât altele.

Așadar vă doresc o Zi a Cărții frumoasă, liniștită și plină de lectură! ^^

Leave a Reply

