Recenzie: Asasin la feminin de Monica Ramirez (Alina Marinescu #1)

Alina Marinescu #1

Nu voi începe prin a mă lăuda cu toate cărțile care mă înconjoară și cu faptul că pot să citesc in tihnă toată seria fără să aștept sponsorizare financiară de la părinți pentru a le procura.

O să încep prin a vă povesti că viața de agent secret a fost dură dintotdeauna. Nu știu care a fost  primul agent secret și nu cred că voi afla vreodată, însă acum știu că este extrem de greu să fii unul. Exceptând partea de strălucire perfectă, brusc nu mai sunt convinsă că vreau să fiu răpită de poliție și înrolată în nu știu ce agenție extrem de secretă.

Citind această carte, am învățat că pentru a ajunge la acea strălucire, trebuie să sacrifici mai mult decât câteva nopți nedormite și studiu din greu. Trebuie să renunți la umanitate și la libertate, iar eu și, aparent, Alina nu prea vrem să renunțăm la ele atât de ușor. Nu știu de ce, dar oricât s-a chinuit autoarea să o descrie pe Alina Marinescu ca fiind o femeie de o frumusețe orbitoare, în capul meu este doar o femeie de statura medie, blondă, cu câteva kilograme în plus. Nu o văd în rochii somptuoase și nici de o eleganță copleșitoare.

În schimb Alex… ei bine cu el este altă poveste. Îl văd ca pe un bărbat calculat, înalt, frumos…. exact cum este descris, dar fără sentimente, în timp ce Alina este un amalgam de sentimente, emoții și vise.

Și citind chiar m-am gândit la persoanele care spuneau că autoarea este Alina, dar eu clar nu o văd alergând cu gloanțele țâșnind după ea. Și cam ăsta a fost motivul  principal pentru care am citit această carte.

Lumea spionajului este de-a dreptul încâlcită și totul este în oglindă. Deși pare tentant să zâmbești cuiva care îți face un compliment, mai bine stai și gândește puțin înainte de a-i oferi zâmbetul, pentru că totul are un preț pe care trebuie să îl plătești mai devreme sau mai târziu.

Nu știu dacă am reuțit să surprind ceeace voiam și dacă aceasta se poate numi recenzie, dar încerc să mă las de obiceiul de a da spoilere.

Citind cartea am înțeles că merită să lupți pentru cauza în care crezi. Citind am înțeles că alegerile pe care le faci deși par dureroase, sunt mereu pentru a proteja pe cineva și că nu trebuie să plângi decât atunci când știi toate detaliile situației. Citind am înțeles că poți simți mereu mai multă iubire pentru cineva, chiar dacă acel cineva este un ticălos. Și tot citind, am văzut cum legătura dintre două persoane se întărește cu fiecare secundă care trece pentru că așa îi aduce mai aproape de momentul revederii.

Nume: Asasin la feminin

Nume original: The Unwilling Assassin

Autor: Monica Ramirez

Editura: Tritonic

Colecția: Crime Scene

Anul publicării: 2010

Notă: 5/5

Leave a Reply

