Recenzie: Damnare de Lauren Kate (Damnare #1)

Nu pot să spun că Lauren Kate este o autoare care nu știe cum să îmbine ideile, ci doar că „Damnare” este un adevărat carusel de idei, scene și personaje care mai de care mai surprinzătoare.

Trebuie să recunosc că nu sunt o persoană religioasă, deși am crescut într-un mediu ca atare, însă îngerii pentru mine mereu s-au rezumat la Arhanghelii Mihail și Gavril, Lucifer și celebrul „Înger, îngerașul meu”, ori să găsesc o carte care în loc de vampiri are îngeri, a fost cu adevărat o provocare pentru mine.

DamnareTrebuie să mărturisesc că în ziua în care am pus mâna pe carte, mă așteptam să descopăr ceva mai mult decât gândurile siropoase ale unei tinere de 17 ani despre tipul nesuferit dintr-o școală de corecție. Nu îmi place ca în 80 din 100 de pagini să văd cât de grozav este X, cât de special și perfect este pentru mine și cât de bine ne stă împreună.

Aș fi ipocrită să neg că îmi plac poveștile de dragoste, dar aș fi infinit mai ipocrită să spun că a fost o carte pe gustul meu. Recunosc că mi-a plăcut faptul că am mai văzut și altceva decât colți și chiar apreciez inițiativa și originalitatea. Dar cam pe aici se opresc aprecierile mele de bine.

Adevărul este că nu a fost nici un personaj care să mă atragă cu adevărat, nici măcar faimosul Daniel Grigori care este un înger căzut, la fel ca și restul îngerilor din carte, numai că diferența dintre el și „restul” este că el încă mai este „bun” – orice o însemna bun pentru Biblie când vine vorba de îngeri căzuți, ceea ce mă duce imediat la dezbaterea problemei următoare: punctul culminant al cărții este o luptă dintre cei buni și cei răi, dar se pare că binele nu poate învinge răul și știți de ce? Pentru că au forțe egale! Păi atunci  care este ideea? Se fac armistiții, se dă cu capul de pereți și de ce? Pentru ca în cele din urmă totul să rămână în aer și tipul rău să rămână în top. Nu văd rostul tevaturii aici de față. La ce mai trebuia o luptă, dacă și cel rău e de fapt bun?

Sincer sunt cam dezamăgită de carte, însă sper ca odată cu restul volumelor, acțiunea își va reveni, sau cel, puțin sper asta.

Titlu: Damnare

Titlu original: Fallen

Autor: Lauren Kate

Editura: Litera

Anul publicării: 2010

Notă: 2/5

Leave a Reply

