Recenzie: Academia vampirilor de Richelle Mead (Academia Vampirilor #1)

Este greu să încep o recenzie la seria mea preferată pentru că aș fi în stare să vorbesc toată ziua despre ea și implicit nu aș mai face o recenzie, ci spoilere. Chiar dacă știu că această serie a fost citită de toată lumea, tot nu vreau să fac spoilere.

Academia Vampirilor #1

Academia Vampirilor este o instituție din Montana, cunoscută sub numele de Academia Sf. Vladimir, unde elevii săi sunt moroi (vampiri buni care pot controla cele 4 elemente) si semi-vampiri (dhambiri). Desigur că există și vampiri răi (strigoi) care ard în lumina soarelui, se hrănesc cu sânge de om până ce îl lasă fără suflare și eventual ucid, însă ei nu învată aici. Ei învață pe stradă, în exil și între timp sunt vânați de dhampiri.

Protagoniștii acestei serii sunt Rose Hathaway, un dhampir care vrea să devină gardianul celei mai bune prietene a ei, moroiul Vasilissa Dragomir sau Lissa, care pare să nu se fi specializat în nici un element. De asemenea în scenă apare un dhampir rus sexy și întunecat, Dimitri Belikov, care este desemnat ca fiind gardianul Lissei, căci ea este ultima dintre Dragomiri.

Acest prim volum al seriei ne introduce într-o lume cu totul aparte. O lume în care vampirii sunt ierarhizați pe clase sociale, unde există 12 familii regale glorioase printre care și Dragomirii. Această lume este apărată de către dhampiri pentru că fiind pe jumătate oameni, ei sunt mai rezistenți ca moroii, însă pentru a putea face față reflexelor rapide ale strigoilor trebuie să se antreneze și să treacă anumite teste. Îmi place foarte mult ideea acesta în care vampirii sunt puși într-un paradox. Pe cât de răi sunt strigoii, pe atât de blânzi sunt moroii (blânzi în limita normalității, nu vă imaginați că sunt îngerași și că toți sfârșesc în Rai) însă puterea magică asupra elementelor le oferă o imagine mitologică și oarecum mai blândă decât a multor alți vampiri pe care i-am întânit în cărți, filme și povești.Cartea începe cu fuga celor două fete de la Academie, pentru a o proteja pe Lissa de nebunie. Nimeni nu și-a dat seama că fata este specializată într-un element destul de rar, iar efectele lui sunt distrugătoare asupra psihicului său și pentru a evita aceste elemente, Rose pur și simplu fuge cu ea în lumea din afara porților sigure ale instituției, însă câteva pagini mai târziu cele două sunt aduse înapoi la Academie de către Gardianul Belikov.

Mie mi-a plăcut enorm această carte și am fost surprinsă să văd că nu este doar o carte de introducere, ci și o carte de acțiune în care întâlnim trădări, gelozii, moarte și bineînțeles romantism.

Titlu: Academia Vampirilor

Titlu original: Vampire Academy

Autor: Richelle Mead

An apariție: 2010

7 thoughts on “Recenzie: Academia vampirilor de Richelle Mead (Academia Vampirilor #1)

1. Desi am auzit foarte multe despre aceasta serie, inca nu am avut ocazia sa o citesc. Din recenzia pe care ai facut-o pare interesanta si probabil o sa o citesc in curand. Imi place ideea de vampiri impartiti pe clase si de puterea vampirilor moroi de a controla elementele.

2. Si nu este nicidecum o poveste de epoca. Este una cat se poate de moderna, cu multa actiune, intriga, si, bineinteles, dupa cum ai scris, Duca – romantism. Nici nu mai stiu exact in ce an am inceput sa citesc seria, insa stiu ca am citit-o intai in format e-book, in engleza, deoarece nu aparuse inca seria in Romania. Apoi au urmat alte si alte carti, iar atunci cand a aparut in Romania, m-am trezit ca nu mai aveam “finantare” de la mama pentru a-mi cumpara cartile. Asa ca am asteptat pana a aparut acum 2 ani, in 2012, in editii de chiosc cu revista Bravo. Si bineinteles ca nu am mai stat pe ganduri, mi-am achizitionat seria intreaga. Nu numai ca ador povestea, o iubesc.

3. Am citit seria si am fost fascinata.
    Doar volumul 4 a mers mai greu. Mi s-a parut ca a avut prea multe detalii care puteau fii scoase.

4. Mi-am cumparat acum ceva timp primele 2 volume din aceasta serie si citind atat de multe recenzii bune, sunt convinsa ca atunci cand o voi citi o sa indragesc mult aceasta serie