Recenzie: Doar cei buni spionează de tineri (Fetele Gallagher #4)

Dacă ați citit și v-ați chinuit până acum cu primele trei volume ale seriei, ei bine…acest volum trebuie citit.

Fetele Gallagher #4

În sfârțit aflăm și noi sceretele băieților de la Blackthrone și ce ascunde Joe Solomon, deși ca de obicei, nici acum nu se precizează de ce Cammie este urmărită de Cercul Cavan (un fel de organizație al cărei fondator a fost ucis de Gilly Gallagher), dar presupun că lucrurile vor fi lămurite în cel de-al V-lea volum, care din păcate la noi nu a fost publicat.

Așadar avem mult mai mult mister și puzzleluri de rezolvat decât până acum, or lucrul acesta îmi place la nebunie. Să încerci să pătrunzi în mintea autorului și să încerci să ghicești ce a vrut să spună, este un joc de-a dreptul fantastic, deși mi-ar fi plăcut mai mult să nu fie la Fetele Gallagher, pentru ca în final lucrurile se dovedesc a fi tot timpul ridicol de simple sau chiar minciuni.

Cammie este mai bine păzită decât Președintele însuși, iar Joe Solomon este acuzat de trădare și toate forțele secrete cunoscute și necunoscute din lume sunt pe urmele lui, însă el își riscă pielea doar pentru a-i spune lui Cammie să urmărească porumbeii. E puțin cam ridicol, însă până la final, fetele vor reuși să treacă cu bine printr-o nouă înfruntare cu Cercul și asta fără să-și folosească gadget-urile.
Însă nu mi-a plăcut un lucru. La final este o explozie, menită să pârjolească tot ce îi stă în cale, însă toată lumea scapă și avem un final fericit, ceeace mi se pare de-a dreptul… revoltător. Unde mai e realismul atunci? Unde mai e drama? Unde mai e….punctul culminant, dacă totul este roz și strălucitor? Este o serie dezamăgitoare chiar dacă personajele reușesc să rămână în viață.

Titlu: Doar cei buni spionează de tineri

Titlu original: Only the Good Spy Young

Autor: Ally Carter

An apariție: 2012

4 thoughts on “Recenzie: Doar cei buni spionează de tineri (Fetele Gallagher #4)

1. Ma bucur ca ti-a placut macar putin volumul acesta, desi seria in sine nu te-a incantat deloc :)) Poate o sa-ti placa mai mult volumul 5, din ce am inteles, in el sunt dezvaluite aproximativ toate secretele si sunt dezlegate toate misterele ramase. Eu inca astept sa apara si la noi, mai ales ca nu prea am fost incantata de sfarsitul volumului 4, care numai “roz si stralucitor” nu era din punctul meu de vedere, din moment ce imi lasa personajul preferat in coma.

• Of Veronica sa stii ca am inceput sa cred ca singurul om care nu are nevoie de un control la cap din cauza ca nu are vreun surub dislocat este Joe Solomon si este singurul care imi place de acolo, desi nu este unul din personajele pentru care as face o pasiune. Insa recunosc ca si mie imi pare rau ca e in coma, dar finalul tot a fost cocotat pe un nor roz si pufos din perspectiva mea. Totusi tind sa cred ca sunt profund influentata de thrillerele pe care le-am citit in aceasta Primavara.