Recenzie: Harry Potter și piatra filozofală de J. K. Rowling (Harry Potter #1)

Cu toții ați auzit mai mult sau mai puțin despre micul vrăjitor, Harry Potter care a fost fenomenul copilăriei mele. Îmi amintesc că prima dată când am auzit de el eram elevă în clasa a IV-a și eram în vizită la niște rude care se uitau la un film ce înfățișa o mulțime de elevi care mâncau la o masă unde mâncarea a apărut din neant. Am fost curioasă!

Harry Potter #1Filmul mi-a plăcut extrem de mult, iar două zile mai târziu, colega mea de bancă mi-a dat cea mai uimitoare veste„mami mi-a cumpărat o carte nouă. Se numește Harry Potter și Piatra Filozofală”. Vă închipuiți că puțin mai târziu am dat fuga la bibliotecă să văd dacă o au, iar în seara aceea citeam pentru prima dată o carte care nu se cerea la școală. Eram fascinată!

Nu voi începe prin a vă povesti cartea pentru că sunt convinsă că știți povestea lui Harry și toate peripețiile prin care a trecut. Știu că v-aș plictisi, iar eu nu vreau să îmi plictisesc cititori cu aiurelile mele.

Personajul meu preferat este, a fost și va fi mereu Albus Dumbledore. Mi-a plăcut foarte mult felul său de a fi și toate povețele și lecțiile de viață pe care i le-a dat lui Harry în anii pe care i-a petrecut sub aripa lui protectoare. Chiar și când misterele au fost rezolvate, pentru mine, Dumbledore a fost o enigmă neelucidată și am preferat să rămână așa, pentru că până la urmă, magia stă în mister (asta cu siguranță am auzit-o într-un desen animat marca Disney, dar nu știu care; știu doar că se potrivește cu subiectul de discuție).

Când am citit acest volum aveam aproximativ 10 ani, așa că nu este un secret că abia așteptam să împlinesc 11 pentru a vedea dacă voi primi o bufniță cu o invitație pentru Școala de Magie, Farmece și Vrăjitorii Hogwarts. Dar nu a venit, iar eu încă mai sper că acea bufniță va veni, măcar pentru a mă informa că o sa fiu îngrijitor :))Letter

Mi-a plăcut extrem de mult această lume fantastică creată de autoare, mai ales pentru că în epoca contemporană a reușit să îmbine vechiul cu noul. O lume paralelă unde oamenii nu ar supraviețui locuind cu vrăjitorii, dar nici vrăjitorii locuind cu oamenii. O lume în care noi, încuiații, nu avem idee că persoana îmbrăcată ceva mai excentric știe cine suntem noi, dar noi nu știm cin este ea.

Nu știu cum să vă explic, dar mi se pare de-a dreptul amuzant faptul că J.K. Rowling a deschis lumea magiei prin intermediul acestei serii spectaculoase. La 2-3 ani după lansare, îmi amintesc că librăriile erau îmbâcsite cu cărți pe coperțile cărora scria „X este sora mai mică a lui Harry Potter” sau „Y este sora nu știu care a micuțului Harry Potter” și lista continuă.

Ce-i drept este că citind Harry Potter am prin drag de învățat, mulțumită Hermionei Granger, care mi s-a părut grozavă cu toate acele informații pe care le știa, plus că așa am scăpat de tracul de examinări.

În concluzie, Harry Potter este una din seriile care într-adevăr mi-a marcat copilăria și care mi-a dat aripi să ajung la cer.

Titlu: Harry Potter și Piatra Filozofală

Titlu original: Harry Potter and the Philosopher’s Stone

Autor: J.K. Rowling

Editura: Egmont România

Anul publicației: 2013

Nota: 5/5

2 thoughts on “Recenzie: Harry Potter și piatra filozofală de J. K. Rowling (Harry Potter #1)

  1. Eu si acum regret ca nu am cumparat cartile si nu le-am citit. M-am lasat cucerita mai mult de film decat de carti.
    In orice caz, mai am de citit ceva carti, si dupa aia, seria Harry Potter va fi urmatoarea mea achizitie.

  2. Din seria Harry Potter am citit deocamdata primul volum, curand urmeaza sa il citesc si pe al doilea. Primul volum m-a impresionat si nu credeam ca imi va place atat de mult. Abia astept sa citesc si restul volumelor! 🙂

Leave a Reply

