Film vs. Carte: Jocurile foamei (Jocurile Foamei #1)

Nu știu dacă este doar impresia mea, toamna trecută a fost considerată ca fiind luna Jocurilor Foamei. Lansarea celui de-al doilea film al seriei pur si simplu a innebunit fanii. S-au recitit cărțile, s-a revăzut prima parte, iar discuțiile au fost de-a dreptul încinse. Fata care a fost în foc s-a întors să continuie povestea. Și cam așa m-am trezit recitind seria. Ca să fiu și eu în „trend”.

Prima dată când am citit această serie, a fost pentru că nu aveam alternative și nu mi-a plăcut. Ideea de masacrare a unor persoane Jocurile Foamei - Carte vs. Film #1m-a îngrozit și probabil că încă mă îngrozește, motiv pentru care nu am fost deloc impresionată. Dar acum, am încercat să văd dincolo de masacru. Să încerc să văd partea frumoasă. Romantismul. Pasiunea. Revolta. Am reușit. Dar numai cu ajutorul cărții, pentru că filmul a fost cam tras de păr ce-i drept. Sau cel puțin asta a fost părerea mea și prima dată când l-am văzut la cinema și în următoarele două dăți când l-am văzut acasă.

Așa cum am precizat în timpul recenziei, Peeta este personajul meu preferat și nu doar pentru că este cel mai normal din întreaga serie (vă rog să îl excludeți pe Haymitch din ecuație), dar pentru că pur și simplu el aduce acea oază de liniște chiar și în vremuri disperate. Pe când în film, mi-a fost milă de el decât să ma facă să mă simt liniștită. Nu că aș avea ceva cu Josh Hutcherson, care este un actor chipeș și talentat, dar nu el nu aduce chiar atât cu Peeta al meu.

Apoi mai este Liam Hemsworth în rolul lui Gale după care, pun pariu, că s-a salivat cel mai mult. Tipul chiar este o bombă sexy, iar el a adus acel suspin din partea fanelor atunci când Katniss îl săruta pe Peeta. Cred că a fost ales destul de bine, pentru că el chiar întruchipează personajul lui Gale. Pare un pic cam sălbatic, puternic, ars de soare și chiar mi-a lăsat impresia că a petrecut destul de mult timp hoinărind prin pădure pentru a-și ajuta familia să nu moară de foame.

Mai este Jennifer Lawrence, în fața căreia mă înclin. Consider că este o actriță foarte bună din moment ce a reușit să o interpreteze pe protagonista trilogiei atât de perfect. A adus în lumina reflectoarelor o Katniss pe care am urât-o la fel de mult pe cât am urât-o și în carte. A fost exact așa cum trebuia.

Și mai este Haymitch, care peste tot a fost genial. Atât în carte, cât și în film. Nu pot să spun cât m-a făcut să râd și cât am apreciat faptul că el a îndulcit atmosfera cum nu se poate mai bine. Woody Harrelson este un actor genial pe care îl admir extrem de mult, mai ales în rolul unui personaj turmentat. El a fost sarea și piperul din poveste și a dat acea notă anti-plictiseală care mă trezea în momentele în care ochii mi se închideau.

Filmul a fost reușit, nu pot să mă plâng, dar consider că a fost puțin cam grăbit. Ca de exemplu scena în care Katniss este rănită de către viespiile – copoi. Ea halucinează și are impresia că retrăiește moartea tatălui ei (am știut asta pentru că am citit cartea). Dar scena este de-a dreptul patetică. Nu are nicio legătură cu nimic. Este pusă ca să fie pusă. Cred că a fost grăbită, foarte grăbită. În carte scena aceasta este una esențială, în timp ce în film este pur și simplu ceva care explodează și se moare. Dar cine moare? Ce explodează? Rămâne un mister pentru că din film nu veți afla niciodată.

În concluzie, acesta este încă unul dintre filmele bătute de carte care nu m-a impresionat mai mult decât prima mea păpușă Barbie.

Titlu: Jocurile Foamei

Titlu original: The Hunger Games

Distribuție: Jennifer Lawrence (Katniss Everdeen), Josh Hutcherson (Peeta Melark), Liam Hemsworth (Gale Hawthorne)

An: 2012

Nota: 3/5

2 thoughts on “Film vs. Carte: Jocurile foamei (Jocurile Foamei #1)

  1. Mie una mi-a placut filmul, desi nu pot sa spun daca a fost exact ca in carte sau nu pentru ca nu am citit-o, desi mi-as dori.

  2. După cum am mai menţionat, mie chiar îmi plac ecranizările realizate după această trilogie. Din punctul meu de vedere, sunt cele mai reuşite şi cele mai true-to-the-book din câte am văzut şi auzit.

Leave a Reply

