Recenzie: Fortăreața digitală de Dan Brown

Trebuie să vă spun un secret! Până la această carte, nu am citit absolut nici o alta scrisă de Dan Brown, dar care m-a fascinat cu stilul său simplu și totuși complex.

Nu pot să exprim în cuvinte senzația de familiaritate și de „acasă” pe care am avut-o în timp ce descopeream secretele ascunse de Fortareata Digitalacătre cea mai mare agenție de spionaj din lume, care bineînțeles se află în SUA. NSA este o agenție de spionaj care, în măruntaiele ei, ascunde un monstru de decriptat coduri TRANSLTR considerat o amenințare pentru intimitatea cetățenilor.

La o privire din ansamblu, acest loc pare a fi job-ul perfect pentru orice mic pasionat de decodări, însă merită toate minciunile și intrigile persoanelor „neînțelese”. Eu zic să ne mai gândim încă odată înainte de a ne lăsa furați de strălucire.

Susan Fletcher este protagonista acțiunii și a terorii din interiorul NSA. O tânără cu o minte sclipitoare și de o frumusețe afrodisiacă, Susan este prinsă într-o luptă contra cronometru pentru a opri începerea celui de-al Treilea Război Mondial.

Când NSA este amenințată de către un fost angajat că avea să dezvăluie lumii secretul lui TRANSLTR, lucrurile se precipită atât de mult, încât vieți sunt luate sau în cel mai bun caz, distruse. Mi-a plăcut extrem de mult ideea creării unei fortărețe digitale (a unui cod ce nu poate fi spart nici chiar de către monstrul decriptărilor) care, în realitate, este cu totul altceva.

Să nu cred niciodată în aparențe și niciodată să nu uit că nimnic nu este ceeace pare, este doar unul din lucrurile pe care le-am învățat cufundându-mă în lectura acestui thriller excepțional. Al doilea ar fi, există iubire adevărată chiar și în era biților ^^

Titlu: Fortăreața digitală

Titlu original: Digital Frotress

Autor: Dan Brown

Editura: RAO

An apariție: 2011

Nota: 5/5

Cartea poate fi achiziționată atât de pe site-ul Editurii, dar și de pe site-uri ca elefant.ro sau libris.ro 
7 thoughts on “Recenzie: Fortăreața digitală de Dan Brown

  1. Super, de abea astept sa o citesc. Eu am citit luna asta Codul lui DaVinci, Ingeri si demoni, acum mai am putin din Simbolul pierdut, dupa ce il termin citesc Inferno si apoi Fortareata digitala si Conspiratia. Este genial Dan Brown si sunt foarte incantata ca am toate cartile lui in biblioteca. Sa vezi si filmele Codul lui Da Vinci si Ingeri si demoni, mie mi-a placut mult ce-l de-al doilea. Anul acesta s-ar putea sa apara si Simbolul pierdut in care joaca Morgan Freman. Superrr

    • Am auzit foarte multe lucruri bune despre Inferno dar mai ales la legătura dintre ea și Divina Comedie. Sper ca în viitorul apropiat să reușesc să recitesc lucrarea lui Dante și ultima carte a lui D.B.

  2. Ma bucur ca ti-a placut cartea si sper sa citesti cat mai curand si celelalte romane scrise de catre Dan Brown, sunt sigura ca te vor incanta si ca te vei pierde in lumea lor inca de la primele pagini. Pe langa “Fortareata Digitala”, care este romanul meu preferat scris de Dan Brown, foarte mult mi-a placut si “Conspiratia”, pe care ti-o recomand cu drag ^^

    • Veronica, sinceră să fiu, Conspirația este următoarea carte semnată de Dan Brown pe care intenționez să o citesc în următoarele săptămâni.

Leave a Reply

