Film vs. Carte: Academia Vampirilor (Academia Vampirilor #1)

Academia Vampirilor” este una din seriile mele preferate și în ciuda faptului că filmul nu prea are treabă cu acțiunea din carte și că sunt persoane care spun că au văzut „Parodia Academia Vampirilor”, mie mi-a plăcut!

Chiar dacă la început eram sceptică în privința distribuției, văzând filmul m-am îndrăgostit la propriu de acțiune și de felul în care a fost gândit. Desigur că nici acum nu prea sunt mulțumită de directorea Kirova (Olga Kurylenko) dar faptul că părea leșinată după Dimitri (Danila Kozlovsky) arată că acest dhampir este cu adevărat un zeu.

Academia Vampirilor - Carte vs. film #1Rose (Zoey Deutch) a fost tipic… Rose Hathaway. Vulcanică, lipsită de orice judecată normală, cea mai bună prietenă și nu în ultimul rând o adevărată luptătoare. Am fost surpinsă de faptul că în carte își cam ia bătaie și stă cam mult prin infirmierie, în film aceasta s-a ținut bine pe poziții chiar și în lupta cu Natalie (Sarah Hyland) deși a ezitat.

Și chiar dacă în trailer nu o vedeam deloc pe Lucy Fry în rolul Lissei aceasta l-a interpretat chiar bine. Și nu prea mă pot plânge de acest lucru.

Totuși trebuie să aduc în prim plan schimbările radicale dintre carte și film.

Sonya Karp (Claire Foy) nu este chiar ceeace pare a fi în carte, un strigoi rătăcit, ci din contră. Mi-a lăsat impresia că ea este liderul echipei de atac al strigoilor, cea ce a fost suprinzător. Trebuie să recunosc însă că personajul care nu mi-a părut deloc a fi ca originalul a fost Victor Dashkov (Gabriel Byrne). În film Victor nu mi-a părut aproape deloc un manipulator și păpușarul care trage sforile, ci doar un personaj bolnav și dornic să se vindece.

Totuși am fost dezamăgită de puținele replici ale lui Dimitri și a faptului că s-au omis anumite scene funny.

Reluând în minte scenele și felul în care s-a derulat povestea, aș putea spune că filmul a fost într-adevăr de nota 8 din 10 cum a zis Richelle într-un interviu.

Titlu: Academia Vampirilor

Titlu original: Vampire Academy

Anul lansării: 2014

Distribuție: Danila Kozolovsky (Dimitri Belikov), Zoey Deutch (Rose Hathaway), Lucy Fry (Vasilissa Draomir), Dominic Sherwood (Christian Ozera)

Nota: 3,5/5

10 thoughts on “Film vs. Carte: Academia Vampirilor (Academia Vampirilor #1)

  1. Dupa trailer mi se pare o adevarata parodie:| ca de obicei filmele sunt o bataie de joc la adresa cartilor:( oricum cartile sunt minunate<3

    • @Luly, sunt de acord cu tine, insa trebuie sa tinem cont si de faptul ca la realizarea acestui film insasi autoarea seriei a fost partasa.

      • really?:O:O atunci sunt dezamagita..pt ca trailerul nu mai incanta deloc iar actorii alesi nici atat..sunt FOARTE dezamagita:(

  2. Eu dau not 7 din 10 filmului ( sunt putin mai drastica decat tine. ), deoarece, dupa cum ai spus si tu intr-unul din paragrafele recenziei, Danila a avut mult prea putine replici pentru rolul lui Dimitri. L-am vazut prea putin, mult prea putin. Adica, inteleg ca Richelle a dorit ca in carti sa-l invaluie pe Dimitri intr-un mister seducator care nu-ti da posibilitatea de a dormi noaptea linistit si sa mori de curiozitate, insa regizorul a sarit calul rau de tot. A fost prea zgarcit.
    Si, din nou, aceeasi poveste si la scena cu colierul fermecat de Victor Dashkov. Totul s-a intamplat mult prea repede. In carte ( ma rog, poate e doar impresia mea ) Dimitri si Rose s-au bucurat mult mai mult unul de celalalt, plus ca mai aveau si un dialog putin mai indelungat in timpul acelor momente de pasiune decat in film.

    • Te inteleg. Sa speram ca daca ni se va da in viitorul apropiat sa vedem “Frostbite” ( asta doar daca fanii se mobilizeaza si semneaza petitia care circula de o gramada de vreme pe Facebook ), vom vedea ceea ce ne asteptam sa vedem.

  3. si eu sunt ffff dezamagita de film; toata seria este absolut superba… de ceva vreme ma gandesc daca am citit vreo carte care sa imi placa mai mult ca asta si nu gasesc. iar filmul, lasa mult de dorit: actorii sunt total nepotriviti si nu redau deloc sentimentele pe care ti le lasa cartea. eu nu i-as da o nota buna, asa ca mai bine ma abtin de la note

  4. Cartea buna, insa filmul foarte prost, am ramas foarte dezamagita, nici nu l-am putut urmari pina la sfirsit.

  5. Sincer, ăsta e un subiect pe care l-am dezbătut cu o mulţime de persoane. Cartea a fost genială – sunt un fan înfocat al cărţii şi al lui Richelle – însă filmul m-a dezamăgit complet. Am numărat zilele încă de când au anunţat data de lansare, mi-am pus toată încrederea în nişte oameni care m-au dezamăgit. Pentru mine, filmul reprezintă o parodie la adresa cărţii. Fraţii Waters au făcut o comedie cu vampiri, iar cei de la TWC au tăiat la scene în prostie, filmul a ieşit cum a ieşit, scenele erau repezite şi anumite secvenţe esenţiale chiar au fost scoase. Efectele speciale au fost, sau mai bine zis, nu au prea fost. Filmul a fost regizat prost. Scenele de luptă sunt cam slăbuţe şi până şi un copil de 7 ani îşi poate da seama că cei din film nu se bat în realitate. Cea mai bună scenă de acţiune a fost cea de la final, când a avut loc descinderea în urma căreia au salvat-o pe Lissa. De actori am fost mulţumită în mare parte. Lăsând la o parte faptul că Lissa era mai blândă şi mai inocentă în carte iar Kirova nu era o bitch, actorii şi-au făcut treaba foarte bine. Dar desigur, ei au respectat scenariul scris de Danilel Waters, deci vina e a lui pentru toate diferenţele survenite în film.
    În ceea ce o priveşte pe Richelle, ea nu a avut nimic de-a face cu realizarea filmului. Ea a citit scenariu după ce acesta a fost scris (nu ea l-a scris) şi da, a fost pe platourile de filmare, dar asta nu înseamnă că ea a monitorizat etapele realizării filmului. În perioada respectivă ea era însărcinată, deci a fost nevoită să stea cât mai departe de “acţiune”. Iar îm ceea ce priveşte nota dată de Richelle, nu cred că există un autor care ar da o notă mică unui film realizat după cărţile lui.

    Mă doare să recunosc acest lucru, însă filmul chiar m-a dezamăgit. Aveam mari speranţe care au fost ruinate de fraţii Waters. Din vina lor, şansele unei continuări sunt practic inexistente. În ciuda acestor aspecte, am revăzut filmul de multe ori, însă de fiecare dată mă doare tot mai tare când mă gândesc că nu aşa ar fi trebuit să arate ecranizarea acestei cărţi.

  6. @Teo AnNA: Eu nici macar nu mi-am pierdut timpul cu filmul..Am citit cartile cu o sete de nepotolit..am plans,m-am enervat,m-am bucurat…si mi-am facut atatea sperante, cu filmul, care au fost spulberate in primele 30 de sec din trailer…distributie prost aleasa,scenariu slab etc..Ma doare tare si pe mine..pt ca iubeam seria asta..si am visat sa vad un film cu un succes rasunator si puteam sa pariez ca ar fi batut Twilight si Jurnalele vampirilor..dar..

Leave a Reply

