Film vs. Carte: Sfidarea (Jocurile Foamei #2)

Pentru a putea scrie această postare a trebuit să văd filmul de două ori, din motive mai mult sau mai puțin relevante.

Pentru mine, Sfidarea, a fost cel mai așteptat flm din anul 2013. Eram extrem de curioasă cum avea să fie, dacă povestea va fi cum Sfidarea Film vs. Cartea fost cartea sau dacă măcar vor fi inserate anumite elemente ale cărții (de exemplu amputarea piciorului lui Peeta), însă, cumva și-a păstrat „originalitatea” de film cu un iz de carte.

Sunt convinsă că toți fanii seriei „Jocurile Foamei” au savurat acest film din plin mai ales momentele Katniss – Gale. Da, și eu am fost surprinsă să văd atâtea sărutări date pe ascuns, dar…

Am fost profund dezamăgită de Peeta la modul că ori actorul (Josh Hutcherson), ori personajul a fost la fel de expresiv ca o coală albă de hârtie. Sunt confuză. În Sfidarea, Peeta a avut un rol decisiv în gândurile lui Katniss, rol pe care în film se pare că cineva l-a omis. Dar povestea încă nu s-a terminat.

Jubileul Pacificării nu a fost adus în discuție (sau nu a fost trdus în subtitrare, nu reușesc deloc să îmi amintesc) ca denumire, ci doar ca o Ediție Specială a Jocurilor Foamei, însă consider că a fost destul de bine realizat. Este adevărat că nu am avut un ocean, dar o plajă și un festin cu fructe de mare tot a fost.

Nu prea știu ce să zic despre acest film. A fost mai slabuț decât prima parte și am fost cam dezamăgită…

Comparativ cu filmul, cartea a fost de 100 de ori mai bună. A avut acțiune, suspans și m-a făcut să tremur de emoție sau nervi citind-o. În film au fost omise 1001 de scene pe care le consideram punctele cheie ale poveștii, cum ar fi modul în care Katniss află de existența Districtului 13. În film, pur și simplu se trezește acolo.

Cele două fugare din carte care se întâlnesc cu protagonista în pădure au fost unul din elementele care duceau spre revoltă. În film mi-a fost foarte greu să indentific un astfel de element, exceptând desigur propaganda care se făcea în jurul lui Katniss. Și a mai rămas pictura lui Peeta de la probele individuale. În carte era acoperită, în film a fost expusă vederii. Și cu siguranță lista continuă, însă acum nu îmi mai vine nimic în minte. Mă mai puteți ajuta cu diferențe?

Titlu: Sfidarea

Titlu original: Catching Fire

An apariție: 2013

Distribuție: Jenifer Lawrence (Katniss Everdeen), Liam Hemsworth (Gale Hawthorne), Josh Hutcherson (Peeta Mellark)

Nota: 2,5/5

3 thoughts on “Film vs. Carte: Sfidarea (Jocurile Foamei #2)

  1. Filmele le-am vazut ( ambele parti ), insa cartile nu le-am citit. Ma simt vinovata pentru lucrul acesta. Ma simt ca si cum as fi tradat creatia unui autor in detrimentul viziunii unui regizor asupra povestii.

  2. Am vazut ambele filme, si am ramas foarte impresionata, acum deja vreau neaparat sa citesc si cartile despre care am auzit ca sunt si mai bune.

  3. Am citit toate cărţile din această trilogie şi am văzut şi filmele şi pot să afirm cu încredere că sunt cele mai bune şi reuşite ecranizări care s-au făcut după o serie.

Leave a Reply

