Recenzie: Cadavrul din bibliotecă de Agatha Christie

Miss Marple #2Până acum câteva luni, pentru mine Agatha Christie era „încă un autor de romane polițiste” care zăcea pe un raft din bibliotecă.

Până când am cumpărat „Misterul Crimei Fără Cadavru”, carte ce aparține colecției „Miss Marple”, mi-am schimbat părerea.

Miss Marple este genul acela de bătrânică simpatică, pasionată de croșetat, dar care își bagă nasul peste tot. Adesea această tipologie a femeii bătrâne și bârfitoare mă enervează și nu mă pot abține să nu le spun cunoscuților „dacă voi ajunge așa, vă rog să mă închideți într-un azil”, însă Miss Marple nu este chiar enervantă ci, cumva, o admir.

Ea este capabilă ca din simple bârfe să scoată adevărul la suprafață, lucru care o face să fie un adevărat detectiv.

Din câte am observat,  Miss Marple nu tratează criminalii ca pe niște „genii criminale”, ci îi asociază cu oamenii normali, din sătucul în care își duce viața liniștită. Prin mici asocieri și cu un simț al observației extrem de bine ascuțit, bătrânicii mele dragi,nu i-a fost greu să realizeze că decedata nu este ceea ce pare a fi.

Totuși trebuie să precizez că momentul în care o prietenă se trezește la 7 dimineața și descoperă că în biblioteca soțului se află cadavrul unei tinere, primul impuls este să te gândești la ce este mai rău, iar dacă mai ești și prietena doamnei detectiv, atunci lucrurile nu mai sunt deloc ceeace par a fi.

Misterul și întorsătura de situație sunt la ordinea zilei între paginile acestei cărți, la fel ca și numărul crescând al personajelor care nu obișnuiesc să fie aceleași.

Titlu: Cadavrul din bibiliotecă

Titlu original: The Body in the Library

Autor: Agatha Christie

Editura: RAO

Anul publicării: 2009

Nota: 3,5/5

4 thoughts on “Recenzie: Cadavrul din bibliotecă de Agatha Christie

  1. Nu prea ma pasioneaza romanele politiste. Mai degraba sunt atrasa de serialele politiste de la TV, gen CSI: NY sau NCIS: Ancheta militara. Ma fascineaza teoriile lor si cum reusesc sa dea de urma criminalului, chiar si atunci cand par ca nu gasesc nicio dovada incriminatoare. Dar poate, intr-un viitor apropiat, voi da o sansa acestor genuri de carti.

  2. Agatha Christie reuseste in toate cartile ei sa ne surprinda cu ceva . O carte nemaipomenita cu toate ca genul politist nu este tocmai preferatul meu.

  3. Cea mai bună prietenă a mea e mare fană Agatha Christie. Recent am dat peste o cartea de-a ei, “Petrecere de Halloween” şi sunt foarte nerăbdătoare să o citesc.

Leave a Reply

