Recenzie: Alegerea de Kierra Cass (Alegerea #1)

O lume distopică…

Un nou stat peste ocean…

Opt caste…

35 de candidate…

O coroană şi un prinţ sau…. nu!?

Alegearea” este un roman adesea comparat cu trilogia „Jocurile Foamei”, dar singurul lucru pe care îl au în comun este Silvia, Alegerea #1respectiv Effie Trinket, o îndrumătoare obsedată de protocol, punctualitate și de aspectul concurentelor.

Personal, nu am văzut acest roman ca fiind unul distopic, ci un roman despre un stat ce își revine după cel de-al 4-lea Război Mondial care merge de mână cu ideea emisiunii „Burlacul” (nu am urmărit-o, dar din reclamele de la TV am înțeles că o armată de fete se luptă pentru inima unui bogătaș). Așa și aici: 35 de fete se luptă pentru dragostea prințului Ileei, Maxon sau pentru coroană?

America Singer este o candidată specială pentru că aceasta intră în competiție cu inima frântă și fără nici un chef de a cuceri inima unui străin. Intrigat de comportamentul său, prințul Maxon se apropie de aceasta mai întâi cu cuvinte dulci cum ar fi „draga mea”, apoi cu mici atenții, dar de fiecare dată se lovește de zidul ridicat de America: ea încă suferă după iubitul ei Aspen și este nesigură dacă prietenia pe care o simte pentru Maxon nu se poate transforma și în altceva. Ceva mai mult.

Deși alege să rămână în competiție pentru ea, nu pentru Aspen sau Maxon, consider că lucrurile vor deveni cu adevărat mai interesante în continuarea seriei.

În acest prim volum deși se vorbește despre niște rebeli care caută ceva și despre începutul unei noi lumi au rămas o mulțime de lucruri nespuse, iar eu refuz să cred că autoarea nu o să ne dezvăluie adevăratul motiv al revoltelor din Nord și Sud sau care a fost factorul declanșator al Războiului, dar și care este rolul adevărat al castelor.

Titlu: Alegerea

Titlu original: The Selection

Autor: Kierra Cass

Editura: LEDA

Anul publicării: 2013

Nota: 3,5/5

7 thoughts on “Recenzie: Alegerea de Kierra Cass (Alegerea #1)

  1. Inca nu sunt sigura in privinta acestei serii, dar, cred ca o sa o citesc cu prima ocazie pentru a vedea daca e mai mult decat emisiunea “Burlacul”.

  2. Chiar sunt curioasa sa citesc cartea asta. Vad ca trateaza un subiect care nu este tratat, de obicei, in romanele distopice, si anume, lupta unei armate de femei pentru a cuceri inima unui print. 🙂

  3. Mi-am propus sa citesc aceasta carte inca de cand a fost lansata si m-am bucurat sa vad ca va fi tradusa de Leda, insa recenziile negative pe care le are m-au pus pe ganduri…
    Acum ca am citit recenzia ta sunt mai increzatoar. 🙂

  4. De foarte mult timp vreau să citesc cartea, însă până acum nu am reuşit să fac acest lucru. În curând (foarte curând) o să achiziţionez şi cartea şi atunci nimic nu o să mai stea în calea mea :))

Leave a Reply

