Film vs. Carte: Roșu de Rubin

Înainte de a vedea acest film trebuie neapărat să citiți trilogia pentru că altfel nu veți înțelege nimic. Eu am citit aceste cărți în 2010 și acum le-am recitit pentru că multe secvențe din prima parte a filmului nu se legau cu acțiunea din carte.

În primul rând să vă reamintesc puțin acțiunea: într-o Londră pe care noi nu o cunoaștem există două familii care dețin mai multe secrete decât MI6 și FBI-ul la un loc.

Familia de Villiers și Montrose au membri ce posedă o genă care îi transportă în timp. Nu în timpul vieții lor, dar nici mai departe de 500 de ani.

Gwendolyn Shperd a avut o viață liniștită până într-o zi când se trezește aruncată în trecut. Iar realitatea este copleșitoare pentru că aparent toată lumea a mințit-o.  Acum, complet nepregătită, este aruncată în mijlocul unor evenimente pe care nu le înțelege și mai trebuie să-și și stăpânească inima când îl vede pe Gideon de Villiers.

tumblr_mjp5lgIK3Q1rae175o1_500În carte Gwendolyn a văzut fantome de când se știe, pe când în film începe să le vadă din ziua în care împlinește 16 ani. Desigur că fantoma este aceeași James August Peregrin Pimplebottom. Fantoma unui tânăr care a murit de tifos sau ceva de genu’. Nu mai rețin motivul morții sale, însă și în carte și în film o găsește pe Leslie la fel de enervantă, iar pe Charlote o încântare. Personal îl consider pe cât de simpatic pe atât de nesuferit și de certat cu viața.

tumblr_myse81hmCs1rp1zowo5_250

O altă deosebire care mi-a sărit în ochi a fost ordinea desfășurării evenimentelor. Gwen nu moare în primul volum, ci în ultimul. Balul de la școală nu este în primul volum, ci din nou în ultimul. Și tot așa întâlnim elemente din volumele viitoare în primul, lucru care pe mine m-a derutat și m-a zăpăcit până în ultima secundă.

Cu toate acestea trebuie să dau un plus filmului pentru că astfel acțiunea lui nu este previzibilă. De asemenea din peisaj lipsește sora mai mică și energică a lui Gwen, Caroline care pur și simplu adoră tot ceea ce sora ei specială aduce de la Lojă, iar simțul umorului al lui Nick (fratele lui Gwen) este cu mult sub nivelul fratelui din carte.

tumblr_mjs20eF7mu1rxx90eo4_250Un personaj pe care eu l-am simpatizat foarte mult a fost Madame Rossini. În carte este prezentată ca fiind o persoană minionă și îndesată. Atât de îndesată încât aveai impresia că avea trupul legat de cap, fără gât. În film, însă, Madame Rossini este o adevărată Lady. Cu stil, înaltă și grațioasă precum o lebădă. Mi-a plăcut foarte mult buna ei dispoziție și de felul în care îl mustra pe Gideon sau cum o trata pe Gwen – ca o cloșcă cu pui.  Voi ce părere aveți de această față a doamnei specializată în autenticitate?

Însă au fost și suficiente asemănări între carte și film. Charlote și mama ei au fost la fel de nesuferite, iar Leslie la fel de loială. Sincer? Îmi doresc să am o asemenea prietenă ca Leslie și probabil că aș face pușcărie dacă aș fi nevoită să suport două coțohârle precum Charlote și Glenda.Rosu de Rubin

Lady Arista a fost la fel de teapănă și rigidă precum mi-am imaginat-o, în timp ce mama lui Gwen este cu adevărat frumoasă. Actrița a fost aleasă perfect pentru acest rol. Este de o frumusețe răpitoare, deși la un moment dat mi-a amintit de profesoara mea de matematică pe care o am la facultate. Iar Gideon este… numai bun de luat acasă. Cu tot cu codița lui.

Din păcate pentru fanii lui Xemerius, micuțul gargui ce va apărea în al doilea volum, trebuie să vă spun că este posibil să vedem continuările fără el. Nu am auzit niciun zvon cum că cineva ar vrea efecte speciale investite în jucăușul gargui. Sunt dezamagită.

Titlu: Roșu de Rubin

Titlu original: Rubinrot

Distribuție: Maria Ehrich (Gwendolyn Shperd), Jannis Niewöhner (Gideon de Villiers), Laura Berlin (Charlote), Jennifer Lotsi (Leslie)

Anul lansării: 2013

Nota: 3/5

2 thoughts on “Film vs. Carte: Roșu de Rubin

Leave a Reply

