Recenzie: Rătăcire de Lauren Kate (Damnare #2)

Muțumesc Editurii Litera pentru această carte și ocazia de a o citi.

Damnare #2Rătăcire este al doilea volum din seria Damnare apărută la Editura Litera și a fost la propriu un carusel de evenimente care mai de care mai fantastice și imposibile.

Luce este separată de Daniel pentru optspreceze zile, timp suficient ca relația lor să se deterioreze și să intre într-un impas, iar lucrurile să se schimbe radical între ei.

Dacă în celelalte vieți Luce era dedicată 100% lui Daniel și credea tot ceea ce îi spunea el, în această viață aceasta nu a mai respectat tiparul, ci a început să lupte pentru a rămâne în viață, să caute răspunsuri la miile de întrebări pe care le are și să se întrebe dacă într-adevăr destinul ei este acela de a fi împreună numai și numai cu Daniel. Dar dacă ar putea fi cu un băiat nromal, cum ar fi?

Această carte deși a fost scrisă într-un mod superficial și în care acțiunea nu are nici un Dumnezeu, a fost o lectură relaxantă după stresul provocat de examene și licență. Personajele au fost extrem de diferite cu calități și defecte, preferatul meu fiind Miles, un nefilim care nu are nimic zeiesc în el, ci doar talentul de a face lucrurile să pară mai frumoase și mai simple.

Daniel se află la polul opus lui Miles deoarece el pare să nu poată trăi fără a nu spune o minciună sau să ascundă vreun fapt important din viața lui Luce. Misterul pe care l-a creat în jurul său și secretele pe care continuă să le înmulțească m-au enervat foarte mult și la un moment dat îmi doream ca Luce să se despartă de el și să se ducă unde o vedea cu ochii.

Am fost oarecum dezamăgită de faptul că amicul nostru Cam nu a avut un rol prea important, ci unul episodic, motiv pentru care acțiunea a fost cam… plictisitoare. Datorită armistițiului dintre el și Daniel acțiunea a fost extrem de monotonă punând problemele de viață ale lui Luce în centrul atenției, lucru care a făcut ca totul să semene cu un CD zgâriat.

Titlu: Rătăcire

Titlu original: Torment

Autor: Lauren Kate