Recenzie anime: Sailor Moon Crystal, sezonul #1

Când mă gândesc la copilăria mea, nu pot să nu îmi amintesc cu nostalgie zilele de vară când eram la bunica și așteptam cu nerăbdare ora 12:30 ca să mă postez în fața televizorului alb – negru pentru a mă uita la Sailor Moon. Eram un copil și mă purtam ca atare după ce se termina episodul cu o grafică de baby – doll în care personajele aveau aceleași trăsături bucălate ca și mine la vremea respectivă.

Sailor Moon CrystalCu timpul am crescut și îmi doream ca și Usagi și prietenii ei să crească în același timp cu mine, asta până acum două luni când am văzut noua ecranizare a seriei pe care eu pur și simplu o iubesc. Personajele nu mai au grafica copilăriei, ci par mai mature, chiar dacă povestea este aceeași, lumea este cu totul nouă.

În primul rând grafica este foarte diferită. Vreau să spun că deși sunt unele detalii ale personajelor care le fac să pară mai realiste și că au fost scoase scenele acealea chibi și fețele caraghioase, background-ul în anumite secvențe pare pictat. Abia când am văzut al treilea episod mi-am dat seama de acest lucru.

De asemenea apreciez foarte mult faptul că le-a fost acordată o atenție mult mai mare și celorlalte Senshi. Și când spun asta mă refer la transformarea lor. Înainte era clar că Sailor Moon este favorizată, iar mie nu mi se părea corect ca ea să fie tot timpul în lumina reflectoarelor în timp ce restul erau acolo mai mult de „umplutură”. Mă bucur că acum au și ele o transformare mai detaliată și chiar și propriul lor slogan. Cât despre grafica transformării încă nu mă pot obișnui că este în 2D.

În al doilea rând, iubesc povestea de acum și modul în care este expusă. În ciuda faptului că aparent par să lipsească anumite personaje, povestea a fost pusă într-o nouă lumină care mă face să cred că asist la nașterea unei noi lumi Sailor Moon. Nu mă așteptam că Tuxedo Mask să o „prindă” pe Usagi cu mâța în sac încă din al treilea episod, motiv pentru care cred că lucrurile vor fi cu adevărat interesante, mai ales că sărutul din al patrulea episod nu se petrece deloc ca cel din anii ’90. Tuxedo Mask o sărută pe Usagi transformată deja în Sailor Moon, iar Luna îi spune clar că aceasta este eleva împiedicată.

Un alt lucru care m-a lăsat cu gura căscată, a fost atitudinea lui Jedite față de Rei. Mi se pare mie, sau băiatul pare ușor amorezat de frumoasa luptătoare? Adică știu că văzusem odată mai demult o poveste sau imagine (nu mai țin minte) în care Cavalerii Întunericului erau cuplați cu Luptătoarele Senshi, dar nu mă așteptam ca aceste realații să fie puse și pe micul ecran.

Nu îmi vine să cred că Usagi nu se ceartă cu Rei. Adică nu e ca și cum nu aș fi apreciat asta la vechiul anime, însă mi se părea puțin cam enervant, motiv pentru care mă bucur că cele două au o atitudine mai matură.

Personal m-am îndrăgostit de această serie și din câte am auzit, respectă manga-ul mai mult decât prima serie, motiv pentru care o recomand tuturor din moment ce este unul din desenele animate nemuritoare.

Titlu: Sailor Moon Crystal

Anul lansării: 2014

 

Nota: 5/5

Zilele  în care apar episoadele:

Ep. 1: 05.07.2014
Ep. 2: 19.07.2014
Ep. 3: 02.08.2014
Ep. 4: 16.08.2014
(pauza 3 saptamani)
Ep. 5: 06.09.2014
Ep. 6: 20.09.2014
Ep. 7: 04.10.2014
Ep. 8: 18.10.2014
Ep. 9: 01.11.2014
Ep. 10: 15.11.2014
(pauza 3 saptamani)
Ep. 11: 06.12.2014
Ep. 12: 20.12.2014
Ep. 13: 03.01.2015
Ep. 14: 17.01.2015
(pauza 3 saptamani)
Ep. 15: 07.02.2015
Ep. 16: 21.02.2015
Ep. 17: 07.03.2015
Ep. 18: 21.03.2015
Ep. 19: 04.04.2015
Ep. 20: 18.04.2015
Ep. 21: 02.05.2015
Ep. 22: 16.05.2015
(pauza 3 saptamani)
Ep. 23: 06.06.2015
Ep. 24: 20.06.2015
Ep. 25: 04.07.2015
Ep. 26: 18.07.2015

Pentru mai multe informații despre cum puteți urmări serialul, accesați acest FAQ postat pe pagina Sailor Moon Romania

 

D&E2

2 thoughts on “Recenzie anime: Sailor Moon Crystal, sezonul #1

  1. La fel ca si tine, m-am bucurat foarte mult cand am aflat despre Sailor Moon Crystal, dar am decis sa-l vad dupa ce vor aparea toate episoadele deoarece atunci cand urmaresc un serial nu-mi place sa astept saptamani intregi pentru a vedea ce urmeaza sa se mai intample. Am citit despre sezon si am vazut ca urmareste manga mult mai mult decat originalul, ceea ce, desi este un lucru bun, ma face sa ma gandesc la faptul ca Sailor Starlights nu vor mai avea un rol atat de important ….

  2. Doamneeee ♥ Adoram serialul ăsta când eram mică. Era preferatul meu (mă refer la cel original, nu la cel care a apărut anul acesta) 😀

Leave a Reply

