Recenzie film: Gardienii Galaxiei

În urmă cu doi sau trei ani am gustat pentru prima dată din filmele Marvel, iar de atunci m-am declarat fan fidel acestei mărci, motiv pentru care nu am ratat nici o nouă apariție cinematografică Marvel.

Vara aceasta am avut plăcerea de a savura la cinema aventurile lui Peter, Gamorei, Groot, Rocket și Drax în încercarea de a salva Universul de planurile distructive ale lui Ronan.

Acțiunea începe pe Terra prin anii ’90 aducându-l pe Peter, un iubitor al muzicii, în prim plan alături de mama sa care, bolnavă de Gardienii Galaxieicancer, este pe patul de moarte. La moartea ei aceasta îi lasă un cadou alături de o scrisoare alături de promisiunea că bunicul lui va avea grijă de el până ce tatăl său se va întoarce. Speriat de moartea mamei sale, copilul fuge din spital și este răpit de o navă extraterestră de pirați condusă de Yondu Udonta. Copilul crește, iar la vârsta de 31 de ani deja este un hoț și un infractor de talie medie care își spun cu mândrie Star Lord. Fiind trimis să recupereze un glob din ruinele unui oraș de pe o planetă uitată într-un colț al galaxiei, Peter se trezește urmărit de soldații lui Ronan, de care scapă ca prin urechile acului pe Xandar. Aici el se întâlnește cu Gamora, un asasin plătit care vrea să ia globul pentru Ronan, Rocket, un raton simpatic și extrem de inteligent care împreună cu Groot un umanoid copac vor să îl prindă pe Peter pentru recompensa pusă pe capul lui și toți patru ajung în închisoare deoarece au deranjat liniștea publică. Acolo cei patru au parte de o mulțime de aventuri și se procopsesc cu Drax Distrugătorul, un extraterestru însetat care vrea capul lui Ronan cu orice preț.

În încercarea de vinde globul respectiv, cei cinci descoperă că acesta este ascunzătoarea unei Pietre a Infinitului ce are puterea de a distruge o civilizație întreagă. Luptând cu Ronan să nu distrugă Xandar, cei cinci primesc numele de Gardieni ai Galaxiei, iar până la sfârșitul filmului devin eroii zilei.

Vizionarea acestui film a fost o evadare bine meritată din cotidian și din canicula verii.  Mi-a plăcut acțiunea și desfășurearea evenimentelor și nu m-am putut abține să nu fac comentarii răutăcioase la adresa lui Vin Diesel chiar dacă este unul din actorii pe care mereu mă bucur să îi văd pe micul ecran. Fiind în rolul lui Groot, Vin a avut unul din cele mai simple roluri și cele mai puține replici din istoria carierei sale: „I am Groot” și „We are Groot”. Mi-a plăcut și de Rocket foarte mult mai ales că uneori lăsa impresia că este nebun pentru că vorbea atât pentru el, cât și pentru Groot. Un personaj pe care îl consider enervant este Drax. Adică știu că trebuie să fie greu să îți vezi familia ucisă și toate cele, dar să ai așteptarea ca ucigașul să își amintească de tine, mai ales că este un ucigaș de talia lui Ronan, mi se pare deplasat, la fel ca acțiunile impulsive pe care le-a avut de-a lungul filmului.

Personal, Gamora mi-a fost indiferentă pe tot parcursul filmului, la fel ca și Peter, deși sunt curioasă cine sau ce este mai exact tatăl său din moment ce s-a ridicat un asemenea zid de mister în jurul lui. Toată lumea părea că știe mai mult decât lasă să se vadă, iar eu am impresia că va exista și o a doua parte undeva în 2016 sau 2017 pentru că există foarte multe întrebări care nu și-au primit răspunsul.

P.S. dacă intenționați să rămâneți să vedeți scevențele de după generic, vă sfătuiesc să nu o faceți pentru că nu este nimic interesant sau care să prevestească „viitorul” în materie de Marvel

Titlu: Gardienii Galaxiei

Titlu original: Guardians of the Galaxy

Distribuție: Chris Pratt (Peter Quill), Zoe Saldana (Gamora), Dave Bautista (Drax), Bradley Cooper [Rocket (voce)], Vin Diesel [Groot (voce)], Lee Pace (Ronan)

An apariție: 2014

Nota: 4/5

D&E2

One thought on “Recenzie film: Gardienii Galaxiei

Leave a Reply

