Recenzie: Bariere de fum de Monica Ramirez (Alina Marinescu #4)

Acum o lună am decis că am așteptat suficient  ziua în care îmi voi cumpăra acest volum. Sinceră să fiu, îmi era cam teamă să îl citesc mai ales acum că Alex s-a întors din morți, chiar dacă, personal, pe Alina nu o văd în brațele nimănui. Din punctul meu de vedere, Alina este acel gen de persoană singuratică ce face totul pe cont propriu, persoana de lângă mai mult încurcând-o decât ajutând-o.Alina Marinescu #4

Trebuie să recunosc că am fost șocata de rolul minuscul pe care Alex l-a avut în acest volum. Mă așteptam să văd un război între el și Marius pentru recâștigarea, respectiv, păstrarea Alinei însă nu a fost să fie. Alex s-a retras în umbre de unde, ca un adevărat maestru păpușar,  a supravegheat acțiunea desfășurată la picioarele lui.

Dar pentru mine plăcerea lecturii nu stă în supravegherea triunghiului Alina – Alex – Marius, ci are un nume mai simplu format din patru litere: Ford. Sincer, ador personajul acesta. Este extrem de bine conturat și cât se poate de realist. Nu îl vad ca pe un super spion și categoric nu îl văd nici ca pe Superman. Este un agent secret, o fantomă, care a avut norocul sau ghinionul să fie cel mai bun prieten al lui Alex. Are sentimente puternice și este întruchiparea perfectă a loialității, a prietenului pe care oricine și l-ar dori, dar și a camaradului pe care te poți baza atât fizic, psihic, dar și care mereu știe ce să spună, făcând ca adevărul să fie dulce, nu ca un pumn în plexul solar. Îmi place foarte mult dedicarea cu care face chiar și cel mai mărunt lucru, dar cel mai mult îl iubesc pentru replicile spirituale pe care le are în orice situație.

Revenind la acțiunea romanului pot spune că mi-a plăcut foarte mult pentru că am avut parte de schimbări la 180 de grade a situației și a faptului că nu a fost un roman sentimentalist care s-a rezumat la problemele de cuplu ale protagoniștilor. Am fost marcată de spiritul de sacrificiu al Alinei, dar și de ceea ce a îndurat când a fost luată prizonieră de membrii Al’ Qaeda. Au fost unele paragrafe la care închideam ochii și îmi doream să se termine mai repede. Tortura psihică și fizică la care a fost supusă nu numai ea, dar și alte personaje a fost insuportabilă la un moment dat și chiar mi-a părut rău când unul dintre agenții Elite a murit. Scena respectivă a fost descrisă cu foarte mult talent, la un moment dat reușind să o văd desfășurându-se dinaintea ochilor pe parcurs ce avansam cu lectura.

Romanul a fost o adevărată evadare în lumea umbrelor și a jocurilor sorții, de unde m-am întors cu o mulțime de întrebări. Ce s-a întâmplat cu Alina? Nu a murit nu-i așa? Adică dacă ar fi murit, atunci seria s-ar fi terminat, corect? Și unde este Alex când este nevoie de el? Dar Marius va reuși să înceteze să se mai învinovățească de eșecul ultimei misiuni?

Titlu: Bariere de fum

Titlu original: Hidden Rules

Autor: Monica Ramirez