Recenzie animație: Avatar – The Last Airbender (sezonul #3)

Cartea a treia intitulată „Focul” este ultimul sezon al seriei animate Avatar: The Last Airbender și de departe este sezonul meu preferat. Desfășurarea evenimentelor și dezvăluirea secretelor istoriei m-au făcut să iubesc acest sezon, mai ales că avem parte de o reîntâlnire cu personaje din sezoanele anterioare. Chiar m-am bucurat să revăd personaje ca Maestrul Pakku, cel care i-a învățat pe Aang și Katara bazele Stăpânitului Apei, Jeong Jeong, primul profesor al lui Aang de Stăpânire a Focului, Haru și tatăl său Tyro plus mulți alte personaje care ne-au făcut să zâmbim, să râdem sau să plângem pe parcursul tuturor episoadelor.The Last Airbender #3

Acțiunea din acest sezon se desfășoară cu câteva zile înainte de apariția Cometei lui Sozin. După eșecul din timpul eclipsei de soare, echipa Avatar se află în Națiunea Focului și încearcă să-i găsească lui Aang un profesor pentru Stăpânirea Focului, care va fi nimeni altul decât Zuko.

Acest personaj mi-a devenit din ce în ce mai drag cu fiecare episod vizionat. Încercând să-și găsească destinul, Zuko, a făcut o mulțime de alegeri greșite până s-a decis că a sosit momentul să se alăture echipei lui Aang. Nu pot să fac o comparație între acest personaj și altcineva pentru că este extrem de greu. Lupta sa interioară ținându-se de decenii, căci prin venele lui curge atât sângele Avatarului Roku, cât și sângele lui Sozin, cel care a ucis nomazii Aerului până la ultimul. La final chiar m-am bucurat când aș putea spune că și-a găsit fericirea pe tronul Națiunii Focului și alături de iubita lui Mai și gașca veselă.

Mai și Tai Lee sunt două personaje care mă intrigă foarte mult mai ales că sunt construite în antiteză. Cele două sunt extremele personalității unei persoane, lucru care face ca prietenia lor să pară atât de strânsă. Am fost surprinsă când cele două i-au ținut piept Azulei, „trădând-o”. Mai și-a urmat inima salvându-i viața lui Zuko, în timp ce Tai Lee și-a salvat cea mai bună prietenă de a fi pedepsită de Prințesa Națiunii Focului. Însă am regretat că în acest ultim sezon cele două nu au avut un rol atât de important pe cât aș fi vrut, la fel ca Iroh care din păcate nu a mai apărut decât în ultimele episoade iar sezonul a fost fără replicile lui spirituale sau ceașca de ceai. 😦

Finalul presupun că este evident și nu este necesar să vi-l spun, mai ales că este un desen animat destinat tuturor persoanelor.

Personal am adorat această serie animată din mai multe puncte de vedere. În primul rând, acțiunea a avut nuanțe asiatice, iar relațiile dintre personaje au fost pe înțelesul tuturor lăsând la latitudinea privitorului să le înțeleagă. Nu am avut parte de morți violente, de lupte sângeroase sau scene excesiv de romantice. Ci din contră, acestea au fost făcute de așa natură încât să reflecte onoarea personajelor, situațiile stânjenitoare primind o notă amuzantă, iar scenele romantice să fie învăluite într-o inocență copilărească.

Titlu: Avatar: Ultimul Maestru al Aerului/Legenda lui Aang

Titlu original: Avatar: The Last Airbender/The Legend of Aang

Număr de sezoane: 3

Număr episoade pe sezon: 21

An: 2008

Nota: 5/5

Puteți urmări serialul la TV pe Nickelodeon de Luni până Duminică de la 21:55 sau online aici.

D&E2

 

One thought on “Recenzie animație: Avatar – The Last Airbender (sezonul #3)

  1. La fel ca in cazul tau si pentru mine “Focul” a fost sezonul preferat al seriei ^^
    Zuko mi-a fost la fel de simpatic ca si in celelalte sezoane si mi-a placut lupta finala dintre el si Azula desi as fi vrut sa se desfasoare putin altfel, mai exact fara prezenta Katarei.
    Mai mi-a devenit simpatica printr-o singura replica, atunci cand i-a spus Azulei ca il iubeste pe Zuko mai mult decat se teme de ea, dar, cumva, relatia dintre ea si printul focului mi se pare usor fortata. Pur si simplu cei doi nu mi se par un cuplu care sa reziste si o parte din mine ar fi vrut ca Zuko sa ramana cu Suki (si tinand cont de intamplarile din benzile desenate la care adaug faptul ca in Korra se mentioneaza ca Sokka nu a ramas cu Suki poaaate exista ceva sanse :)) ).

Leave a Reply

