Recenzie: Revolta de Suzanne Collins (Jocurile Foamei #3)

Nu știu ce să scriu despre această carte. Adică nu pot spune nici că mi-a plăcut nici că nu mi-a plăcut, doar că a fost o lectură extrem de ușoară, catalogând-o „o lectură de câteva ore”.

Jocurile Foamei #3Cu toții știți care este acțiunea, motiv pentru care nu mă voi opri pentru a vorbi despre acțiunea și evenimentele ei. Am fost de-a dreptul mișcată de morțile lui Finnick și Prim și în același timp uimită de câte persoane au murit.

Aparent Jocurile Foamei continuă și după ce acestea s-au încheiat. Revolta locuitorilor din Districte i-a făcut pe conducătorii Capitoliului să transforme străzile acestuia într-o arenă uriașă, unde pot exista unul sau mai mulți supraviețuitori, unde printre jucători se numără inclusiv Apărătorii Păcii  și președintele Snow.

Mi-a plăcut foarte mult această schimbare de situație însă, ca de obicei, Katniss mi s-a părut la fel de antipatică, în timp ce Coin, liderul Revoltei și conducătoarea Districtului 13, m-a enervat foarte mult. Nu a trebuit să facă prea mult pentru a o asemăna cu o Regină a Gheții și chiar m-am bucurat când săgeata lui Katniss i s-a înfipt în piept.

Sincer nu prea îmi amintesc toate evenimentele cărții pentru că erau prezentate prin prisma lui Katniss care în marea majoritate a timpului era plecată de la mansardă. Hoinărerile ei fără țintă pe holuri, faptul că se ascundea prin cele mai inimaginabile locuri, învinuirea ei pentru ceea ce a pățit Peeta, m-au dat peste cap și mă făceau să mă întreb care este începutul și care este sfârșitul.

Desigur că au fost și personaje care mi-au plăcut, preferatul meu fiind Haymitch. Nu știu ce m-a atras la el atât de mult, dat fiind că el este mereu șifonat și rupt de realitate datorită alcoolului excesiv. Adică da, a avut replici care dădeau o nouă culoare poveștii și acțiunii și atitudinea lui era mereu nelalocul ei, însă nu știu exact ce l-a propulsat mai exact în centrul atenției mele.

Într-un fel mă bucur că acesta a fost finalul seriei și că nu va mai continua. Cred că a descris perfect sfârșitul unei ere de teamă și oroare a unei lumi care poate sau nu să existe. Cred că totul renaște în cele din urmă din foc și că depinde de oameni cum tratează ceea ce au.

Titlu: Revolta

Titlu original: Mockingjay

Autor: Suzanne Collins

Editura: Nemira Junior

An apariție: 2010

Nota: 5/5

Cartea poate fi achiziționată atât de pe site-ul Editurii, cât și de pe site-uri ca libris.ro sau BookCity

D&E2

6 thoughts on “Recenzie: Revolta de Suzanne Collins (Jocurile Foamei #3)

  1. Tin minte ca atunci cand am citit seria am ramas cu o impresie buna despre “Revolta”, dar am avut constant senzatia ca finalul nu este potrivit. Pur si simplu mi s-a parut mult prea fericit pentru tot ceea ce s-a intamplat, prea fals si fortat :-??

  2. Mi-a placut foarte mult toata seria Jocurile foamei, si aceasta parte in special. Faina recenzia ta :). La mai multe.

  3. seria asta este preferata mea in aceea ce priveste distopiile aparute la noi in tara
    am citit-o de doua ori si tot mai vreau sa o citesc
    abia astept partea a treia din film ❤

  4. Ideea cartii a fost, dupa parerea mea, bine construita, dar comtinutul si detalile m-au dezamagit complet. Am avut impresia ca autoarea isi distrugea propria lume fara tragere de inima. M-a dezamagit moartea a doua dintre personaje, in special cea a lui ( Spoler Alert!!) Prim. Nu mi-a venit sa cred ca a omorat-o, asa, pur si simplu. Practic, datorita lui Prim actiunea cartii a ajums pana in acel punct. De la Prim a inceput totul si Prim a murit la sfarsit. Sincer, as fi preferat sa moara Peeta, iar Katniss sa ramana cu Gale. Sfarsitul mi s-a parut prea grabit, intreaga carte a fost prea grabita cand au murit sau disparut personaje importante. Am avut impresia ca autoarea vrea sa termine odata cu cartea. Imi pare rau ca m-a dezamagit atat de mult, deoarece primele doua carti au fosr printre cartile mele preferate…

  5. Vara aceasta am citit toate cele 3 volume şi mi-au plăcut foarte mult! E de admirat şi cât de true-to-the-book sunt ecranizările acestei serii.

Leave a Reply

