Blog Tour #2: Specimenul de Andrei Trifănescu (Invadatorii #1)

Vara anului 2014 a fost o vară a cărților noi. Pe lângă volumele cu vampiri, îngeri și thrillere achiziționate și depozitate pe rafturile bibliotecii, am mai adăugat o carte distopică scrisă de un tânăr în vârstă de 18 ani din Constanța.

Invadatorii #1Înscrisă în acest book tour,  creat de Alex și Daniela, nu am mai putut aștepta până în luna Octombrie, când avea să îmi vină rândul să o primesc şi citesc, așa că mi-am luat „viața în mâini” cumpărând Specimenul de Andrei Trifănescu și citind-o pe nerăsuflate cu emoția unei Melizande.

Acțiunea cărții este plasată într-un viitor al distrugerii, în care Pământul este invadat de extratereștrii – niște extratereștri metalici, purtători ai unui virus care infestează oamenii prefăcându-i într-un soi de zombie. Puținii rămași se ascund în subteran și speră la un miracol ce pare să ia naștere într-un laborator sub forma unor super oameni numiți Specimene.

Specimenele nu au un nume sau amintiri. Ele sunt transportate dintr-un centru de antrenare în altul pentru a deveni suficient de puternice supraviețuirii lumii austere ce îi așteaptă afară.

Fiind o carte despre tehnologie, experimente, știinţă şi noțiuni pe care mintea mea romantică nu le poate procesa, am fost curioasă de ce avea să-mi rezerve lecturarea ei. Primele întrebări mi le-am pus încă din primele pagini când, Specimenul 0039 se trezește în primul centru de antrenare, o Insulă, si împreună cu el te întrebi ce este cu acel loc, apoi vocile din cer te fac să te întrebi dacă este vreo altă versiune a Jocurilor Foamei, însă faptul că Specimenele nu se întâlnesc între ele, decât foarte târziu, te face să te întrebi care este scopul și uite așa de la două întrebări se mai adaugă patru, iar până la sfârșitul cărții încă o duzină.

Citind cartea, am făcut o mică pasiune pentru Specimenul 0039 iar fascinaţia mea pentru el creștea odată cu fiecare scenă dintre el și colega lui de sector, Specimenul 0198, iar la final cu Amma. Văzând cum această poveste şi-a schimbat cursul, nu pot să nu îmi imaginez tot felul de scenarii care mai de care mai fantastice, de genul „ce ar fi dacă 198 nu ar fi murit?”, curiozitatea continuând să mă macine chiar şi acum, neputând decât să sper că volumul al doilea va apărea cât mai repede.Foto 12-09-14

Specimenul este o carte ce poate fi citită de oricine, oricând pentru că avem parte de lupte fizice și psihice, descoperiri de sine, iubiri neîmpărtășite, zdruncinări de lumi create de fiecare personaj în parte, dar și de romantism. Un romantism inocent, dar în același timp pasional ca flăcările unui vulcan ce stă să erupă.

Titlu: Specimenul

Autor: Andrei Trifănescu

Editura: Herg Benet

An apariție: 2014

Nota: 5/5

Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul Editurii dar și de pe site-uri ca Libris

D&E2

5 thoughts on “Blog Tour #2: Specimenul de Andrei Trifănescu (Invadatorii #1)

  1. nu am citit carti care sa aiba ca si persoanje extraterestrii pentru ca nu m-au atras niciodata, dar parca i-as da o sansa Specimenului 😀

    • Sincer, mi-a placut cartea mai ales ca are o noua perspectiva. Si chiar daca autorul m-a “urechiat” cand am zis ce se intampla cu Specimenul 198, raman la aceeasi parere, fiecare persoana percepe diferit o carte, actiunea ei si importanta personajelor

Leave a Reply

