Recenzie: Legile iubirii de Christina Dodd (Miresele Guvernante #3)

Când am luat această carte în mână am crezut că acțiunea se petrece 9 ani mai târziu, după ce Distinsa Academie de Guvernante primește recomandarea Reginei Victoria, însă nu este așa. Citind cartea am descoperit că, în realitate, au trecut 3 ani de la evenimentele din volumul precedent și că 9 ani au trecut decând Hannah Setterington a fugit de soțul ei, ascuzându-se în înalta societate londoneză sub un nume fals.

Legile iubiriiHannah Tomlin, apoi doamna Hannah Pippard, iar în cele din urmă Hannah de Raeburn, este invitată de către contele de Raeburn pentru a se îngriji de mătușa și prietenele sale vârstnice după ce a vândut Academia. Acum Hannah este o femeie independentă, bogată dar cu un trecut învăluit de secrete. Însă pentru că nu îi place să trândăvească și condusă de teama de a fi urmărită de niște oameni misterioși, ea acceptă oferta Contelui de Raeburn, în ciuda zvonurilor cum că acesta și-ar fi ucis cu brutalitate soția în urmă cu aproape un deceniu.

Ajunsă la destinație, Hannah, are șocul de a afla că soția „ucisă” a Contelui este nimeni alta decât ea. Am fost amuzată să descopăr că protagonistul masculin al acestui roman și-a angajat soția ca însoțitoare pentru strămătușa lui, doamna Spring, însă am fost revoltată de atitudinea lui de mare stăpân peste tot ceea ce consideră că ar fi al lui indiferent dacă este un obiect sau ființă. Atitudinea lui răzbunătoare față de Hannah, m-a făcut nu doar o dată, ci demulte ori, să îi doresc moartea. Cu cât avansam cu lectura și vedeam cu acest bărbat își chinuia soția, iar aceasta îi permitea, respectul meu față de carte a scăzut foarte mult. Legată de mâini și de picioare, Hannah devine prizoniera Lordului de Raeburn în mai puțin de 100 de pagini.

Fiind un roman învăluit în mister și cu foarte multe îmbârligături, nu am putut să nu mă bucur de momentele de respiro reprezentate de găsirea celui care i-a ucis pe foștii Conți de Raeburn, dar și de scenele în care sunt prezentate cele patru bătrânici din castelul cosiderat de localnici blestemat făcându-l mai primitor și mai luminos.

Un roman de dragoste cu o poveste despre crime nerezolvate și cu iz de trecut, nu am putut să nu mă bucur de eleganța cu care a fost scris dar să-l și urăsc în același timp datorită brutelor care întruchipau bărbații.

Titlu: Legile iubirii

Titlu original: Rules of Attraction

Autor: Christina Dodd