Leapșa #3: Problemele cititorilor

Am primit această leapșă de la Veronica, motiv pentru care îi mulțumesc ^^

1. Ai sute de cărți care așteaptă să fie citite, cum naiba alegi dintre ele care să fie următoarea ta lectură?

Problemele cititorilorCând sunt în situația de a alege o carte dintr-un număr mai mare, obișnuiesc să fac bilețele și o aleg cu ochii închiși. Așa știu că nu mă voi învinovăți pentru alegerea făcută.

2. Ești la jumătatea unei cărți și nu-ți place. O lași baltă sau continui să citești?

Dintre toate cărțile citite, singura la care am renunțat vreodată a fost Dune de Frank Herbet. Am renunțat la ea pentru că erau prea multe strategii și lupte atât interioare, cât și exterioare, lucru care pe mine pur și simplu m-a depășit. Însă până acum nu am mai renunțat la nici o altă carte, indiferent cât de penibilă sau groaznică mi s-a părut.

3. Vine sfârșitul anului, iar tu ești atât de aproape, dar atât de departe de a-ți atinge numărul de cărți pe care ți le-ai propus să le citețti anul ăsta. Mai încerci să prinzi din urmă? Și dacă da, cum?

Sincer de vreo 4-5 ani încerc să-mi completez goal-ul de pe Goodreads, însă niciodată nu am reușit din lipsă de timp, dar nu este stres pentru că oricând pot citi cărțile ratate.

4. Coperțile unei serii care-ți place nu se potrivesc. Cum reacționezi?

O îmbrac cu o copertă de caite/manual școlar prin care nu se vede nimic pentru a nu mă influența negativ, așa mă pot bucura liniștită de lectura mea, fără să acord prea multe importanță detaliilor.

5. Toată lumea iubește o carte care ție nu-ți place. Cu cine totuși împărtășești opinii asemănătoare?

Mereu mi-am scris opiniile pe blog, unde am fost criticată sau nu. Acum nu pot să mă supăr că cea mai bună prietenă a mea este fan înrăit al seriei Dune și eu iubesc cărțile lui Teodoreanu sau pe orcine insită că o anumită carte/serie este cu adevărat spectaculoasă, în timp ce pe mine mă lasă rece, motiv pentru care până acum nici eu nu am fost luată la întrebări cu privire la cărțile care îmi plac sau nu.

6. Citești o carte și ești aproape de a începe să plângi în public. Ce faci?

Mă prefac că sunt răcită și mă șterg de lacrimi discret în timp ce mimez că tușesc :))

7. Ultima carte dintr-o serie care îți place tocmai a apărut, însă nu mai ții minte nimic din volumele anterioare. Recitești volumele? Sari peste ultima carte? Cauți rezumate? Plângi în frustrare?

Nici una nici alta. Dacă seria îmi place cu adevărat, atunci nu am cum să uit ceva din acțiune, motiv pentru care mă voi bucura de continuare înfofolită în pături și cu ceaiul lângă mine.

8. Nu vrei ca nimeni, NIMENI, să-ți împrumute cărțile. Cum le spui oamenilor, politicos, “nu” atunci când te întreabă?

Pur și simplu aici nu mai sunt politicoasă, refuz orice argumente mi-ar aduce. Sunt cărțile mele și le împrumut cui consider eu că „merită”. Și dacă se supără au două variante: ori le trece, ori rămân cu supărările lor.

9. Ai început și ai lăsat baltă cinci cărți luna trecută. Cum treci peste sentimentul enervant de neputință când vine vorba de citit?

Nimic. Îmi umplu timpul cu altceva până ce îmi revine pofta de citit și evident, voi termina cele cinci cărți începute.

10. Sunt atât de multe cărți care apar în această perioadă și abia aștepți să le citești. Cât de multe dintre ele chiar îți cumperi?

Doar pe cele pe care chiar le vreau. Restul mai pot aștepta și în plus biblioteca mea se mărește cu fiecare lună încheiată.

11. După ce ți-ai cumpărat cărțile pe care abia așteptai să le citești, cât timp va mai trece pănă când chiar vei începe să le citești?

Dacă mi-am cumpărat aceste cărți înseamnă că nu mai aveam ce citi, așa că le încep imediat ce ajung acasă. În alte circumstanțe aș renunța le lecturile de până la momentul acela doar ca să o citesc pentru că abia așteptam apariția ei.

La această leapșă nominalizez blogurile Simonăi și al Andreei dar o poate prelua orice alt blog.

D&E2

 

4 thoughts on “Leapșa #3: Problemele cititorilor

  1. Deci, wow! :)) Răspunsurile tale sunt absolut geniale. Îmi plac în special răspunsurile la întrebările 3, 6, 7, 8 (aşa procedez şi eu) şi 10 🙂

Leave a Reply

