Recenzie: A 16-a Lună de Kami Garcia & Margaret Stohl (Cronicile Casterilor #1)

Am vrut să citesc această carte, nu pentru că mi-a fost recomandată, ci pentru că îmi era dor de un roman cu acțiunea într-un oraș mic în care toți locuitorii se cunosc între ei și în care nu s-a mai întâmplat nimic notabil încă din timpul războiului civil. Îmi era dor de un oraș micuț precum Gatlin.

Încă de când a fost publicată la noi, nu îmi amintesc să fi auzit A 16-a lunavreodată vreun lucru bun ori rău despre carte sau film, însă am zis că merită să le acord o șansă, mai ales că acțiunea este prezentată din perspectiva unui tânăr, ceea ce este destul de rar întâlnit în literatură, adesea fiind „povestitoare”.

Ethan Wate s-a născut și a crescut într-un oraș în care încă de când ești în burtica mamei se știe cine ești, ce îți va place, ce note vei avea la școală, iar în cele din urmă cu cine te vei căsători. Dar Ethan este o excepție pentru că răposata lui mamă a fost o străină, iar el tot ceea ce vrea este să evadeze din Gatlin.

Începutul romanului este foarte promițător pentru că începe cu unul din visele lui Ethan în care acesta își pierde iubita într-un abis, iar când se trezește, aduce în lumea reală câte un „suvenir” din vis (pământ dacă visul este undeva unde este pământ, sau apă dacă misterioasa fată se îneacă), după aceea se trezește, merge la școală, apoi la antrenamentele de baschet și înapoi acasă unde este dădăcit de menajera/bona lui, Amma. Cam așa este o zi obișnuită din viața lui Ethan, până într-o zi când la liceul Jackson se transferă o colegă cu părul negru și ochi mai verzi decât coroanele stejarilor. Aceasta este retrasă, liniștită, dar cu un stil vestimentar aparte și o sete mult prea mare pentru poezii, motiv pentru care nu este acceptată decât de Ethan.

Lena Duchannes nu este considerată o ciudată sau o vrăjitoare periculoasă doar pentru că are o vestimentație ieșită din comun, ci și pentru că locuiește la conacul Ravenwood, cea mai veche clădire din Gatlin, dar și cea mai misterioasă.

Îndrăgostindu-se unul de celălalt, Ethan și Lena trebuie să lupte împotriva istoriei care pare să se repete, dar și împotriva Lenei și a secretului său, pentru că ea este un Caster, iar Casterii sunt un fel de vrăjitori, care la vârsta de șaisprezece ani sunt revendicați de Lumină, ori de Întuneric.

Datorită ghinioanelor care o însoțesc mereu, Lena crede că va fi Întunecată și mereu încearcă să fugă de băiatul de care este îndrăgostită. Însă este posibil ca iubirea lui Ethan să fie suficient de puternică pentru a-i aduce optimismul în suflet și zâmbetul pe buze? Iar ea este suficient de îndrăgostită și curajoasă încât să uite pentru o clipă că este diferită și să se piardă în brațele băiatului pe care îl place?

A 16-a Lună” este un roman al miturilor și legendelor americane din timpul războiului civil. Este o lectură magică și plină de secrete care te fac să te gândești de două ori înainte de a-ți dori să fii diferit.

Titlu: A 16-a Lună

Titlu original: Beautiful Creatures

Autor: Kami Garcia & Margaret Stohl

Editura: RAO

An apariție: 2011

Nota: 3/5

Cartea poate fi achiziţionată de pe site-ul Editurii sau de pe librării online ca Libris sau Book City.

D&E2

8 thoughts on “Recenzie: A 16-a Lună de Kami Garcia & Margaret Stohl (Cronicile Casterilor #1)

  1. Am văzut filmul şi în ciuda faptului că mulţi l-au considerat un eşec, mie chiar mi-a plăcut. Totuşi, mi-am propus să citesc şi cartea pentru a avea ocazia să le compar pe cele două.

  2. Din pacate, nu am citit nici cartea si nu am vazut nici filmul bazat pe aceasta. Sper sa reusesc sa citesc in curand romanul deoarece povestea pare interesanta, iar personajele par complexe si simpatice.

  3. N-am citit cartea si nici n-am vazut filmul.
    Dar din ce ai spus tu aici, cartea pare destul de interesanta, mai ales ca e povestea ni se prezinta de la un capat la altul doar din perspectiva unui baiat. Nu dau prea des peste carti prezentate doar din prisma personajului masculin.

Leave a Reply

