Recenzie: Testul Fierului de Cassandra Clare & Holly Black (Magisterium #1)

Încă având mintea prinsă în lumea lui Harry Potter creată de J.K. Rowling, cu greu m-am abinut să nu compar școala de magie din inima munților a autoarelor Holly Black și Cassandra Clare cu celebrul Hogwarts.

Magisterium #1Într-adevăr această serie promite foarte multe aventuri și magie nebănuită de noi, mai ales că este ceva cu totul deosebit la această poveste nouă.

Deși tipologia „găștii vesele” este păstrată (o fată și doi băieți), această poveste aduce ceva nou și diferit în imaginația tinerilor cititori (personal, recomand această carte adolescenților).

Fiind o carte care tratează într-un mod nou și diferit magia, nu am putut să nu remarc schimbările pe care autoarele au încercat să le facă și cu care să se evidențieze în literatura fantasy & adventure. Mâncarea nu este mâncare, elementele pot fi atât bune, cât și rele, iar pentru magie nu ai nevoie de o baghetă sau vrăji fanteziste, doar muncă și multă, multă concentrare.

Străduindu-mă din greu să nu fac comparație cu lumea de la Hogwarts, am trecut foarte greu peste primele 200 de pagini care mi s-au părut o închisoare atât pentru elevii Magisteriumului, cât și pentru cititorii cărții. Nu vedeam nimic altceva decât elementele primordiale, stânci și licheni.

Însă după aceea lucrurile au devenit cu adevărat fascinante pentru că personajul principal nu este ceea ce pare, iar personajul secundar primește cel mai important rol al cărții.

Mi-a plăcut extrem de mult de Callum, Aaron și Tamara. Ei sunt un trio al lumii magiei contemporane care învață împreună cu noi să-i dăm un nou aspect magiei.

Citind această carte nu am reușit să mă atașez de un personaj anume și nici să mă regăsesc în vreunul, însă timpul nu este pierdut pentru că acesta este doar primul volum dintr-o serie care se anunță promițătoare și extrem de originală.

Sper ca volumul doi să fie la fel de interesant și să-mi răspundă la zecile de întrebări pe care eu și Call ni le punem încă din prima pagină: De ce Call nu are voie la Magisterium? De ce tatăl lui vrea ca magia să-i fie luată? Cine este Call cu adevărat?

Titlu: Testul Fierului

Titlu original: The Iron Trial

Autor: Holly Black & Cassandra Clare

Editura: Corint Junior

Anul publicării: 2014

Notă: 2/5

D&E2

4 thoughts on “Recenzie: Testul Fierului de Cassandra Clare & Holly Black (Magisterium #1)

  1. Sunt un pic dezagita ca ai dat doar nota 2 credeam ca merita mai mult ,astept cartea sa o pot citi si eu si am sa-ti spun parerea mea. Mersi pt premiu si deabea astept sa vina.

  2. Desi am cumparat cartea nu am reusit inca sa o citesc. Presimt ca voi avea aceeasi problema ca si tine in timpul lecturii si voi avea tendinta de a compara in permanenta lumea din acest roman cu cea din seria “Harry Potter”.

  3. N-am citit seria Harry Potter, pentru ca nu m-a prins si ma gandesc sa-i mai dau o sansa, dar nu stiu sigur daca se va intampla asta. Dar aceasta carte, imi doresc sa o citesc, sa vad cum este. 🙂

Leave a Reply

