Recenzie: Harry Potter şi Prizonierul din Azkaban de J.K. Rowling (Harry Potter #3)

Acest volum este de departe volumul meu preferat din seria Harry Potter pentru că își fac apariția personajele mele preferate: Sirius Black și Remus Lupin ❤

Cartea aduce la lumină noi creaturi magice originale și spectaculoase care te fac să te gândești de două ori înainte Harry Potter #3dacă este bine sau nu să fii fericit: Dementorii. Aceste creaturi care te secătuiesc de fericire și viață sunt pe cât de spectaculoase și interesante, pe atât de folositoare în lumea magiei. Mi-a plăcut foarte mult rolul pe care l-au jucat în maturizarea și evoluția ca vrăjitor lui Harry.

De asemenea am fost extrem de încântată de perspectiva autoarei și vederea ei asupra creaturilor magice și anume aceea că ceea ce este Rău, rămâne Rău orice ar fi, indiferent dacă ești vârcolac sau adept al magiei negre. Aici nu te îndrăgostești și categoric nu te apuci să îți schimbi natura rea de dragul prea frumoasei tinere la ananghie.

Cu toate că Hermione va rămâne pentru totdeauna personajul care mi-a marcat copilăria, nu am putut ignora relația Plesneală – Sirius care este extrem de complexă. Pe parcursul volumelor și poveștii ea evoluează extrem de mult, însă ceea ce este cu adevărat hilar, este atitudinea lui Sirius față de profesorul de Poțiuni atât direct, cât și indirect.

Mai jos sunt două din citatele mele preferate din această carte care mi-au stârnit râsul de fiecare dată când am citit-o

“-Profesorul Plesneală care predă la Hogwarts, îţi comandă să-i arăţi ce secret ascunzi! mai zise el, izbind pergamentul cu bagheta.

Ca şi cum o mână invizibilă ar fi început să scrie, pe pergament apăru următorul text: <<Domnul Lunatic îl felicită pe domnul Plesneală pentru măiestria lui şi îl roagă să nu-şi mai bage nasul în treburile altora>>. (…)

<<„ Domnul Corn este de acord cu domnul Lunatic. Ar vrea doar să adauge că domnul Plesneală este un ţap troglodit!>> (…)

<<Domnul Amprentă nu mai conteneşte să se mire cum de a ajuns profesor la Hogwarts un astfel de idiot!>> (…)

<<Domnul Şobo îi spune la revedere şi n-am cuvinte domnului Plesneală şi îl sfătuieşte să facă bine să-şi să-şi spele părul ăla slinos!>>” – 219

„Balansându-se dintr-o parte în alta, Plesneală se tot pocnea cu capul de tavanul jos al tunelului, iar Harry avu impresia că Sirius nici măcar nu încerca să-l ferească.” – 290

Cu alte cuvinte, Harry Potter și Prizonierul din Azkaban, este la fel de uimitoare, interesantă și fascinantă și la opt ani după ce am citit-o ultima dată, motiv pentru care o recomand tuturor cititorilor indiferent de vârstă.

Cartea poate fi achiziționată de pe site-uri ca Libris

D&E2

3 thoughts on “Recenzie: Harry Potter şi Prizonierul din Azkaban de J.K. Rowling (Harry Potter #3)

  1. mi-e dor sa recitesc aceasta serie
    din pacate am doar primul volum in biblioteca, pe celelalte le-am imprumutat

  2. da, stiu, la Libertatea dar pana sa ma gandesc eu daca sa le cumpar sau nu….nu le-am mai gasit :))

Leave a Reply

