Recenzie: Ceasul fantasmelor de Oliviu Crâznic

Aș putea începe postarea prin a spune că această lucrare nu este o carte obișnuită, ci o culegere de diverse povestiri, ceea ce face ca aceasta să fie un roman hibrid.

Cuprinzând treisprezece povestiri SF, mitice, cu fantome, horror și fantasy, această antologie este un adevărat deliciu literar pentru orice cititor, căci prin intermediul ei, ne întâlnim cu toții și tot așa începem să ne cunoaștem.

Mi-au plăcut legendele românești spuse la margine de pădure și la lumina focului. Mi-au plăcut poveștile cu fantome Ceasul fantasmelorși cele oculte. Dar cele care m-au fermecat cu adevărat au fost poveștile SF și cea de la capătul Timpului.

Nu aș fi crezut niciodată că voi fi fascinată de SF-uri. Mereu am crezut că sunt prea complicate pentru mintea mea romantică unde totul este roz și frumos. Unde nu există termeni complicați și nici călători ai spațiului pe care îl traversează așa cum traversez eu strada.

Descoperind-o pe Ermengaarde, mi-am dat seama că un SF poate fi și pe înțelesul meu. Această Stăpână este cu adevărat misterioasă și rea, deși descrierea ei, adesea, mă ducea cu gândul la o tânără firavă, inocentă pe care pur și simplu simți nevoia de a o proteja. Numai că ea poate fi letală.

Dar povestea mea preferată a fost „Tempus fugit”. O poveste despre continuitatea timpului, despre ce înseamnă să vrei să te joci cu el. O poveste care a fost prea scurtă. A fost o nuvelă cu personaje pe care vreau să le revăd, căci lumea din Londra Victoriană este cu adevărat fascinantă și minunată, care ar putea chiar să existe într-o altă dimensiune.

Deoarece nu reușesc să-mi găsesc cuvintele pentru o încheiere potrivită, voi alege în schimb cuvintele lui Șerban Andrei Mazilu din prefața cărții:

„Oliviu se bucură de o abilitate admirabilă în a mânui condeiul, dar nu își compune poveștile doar bazându-se pe atât: se documentează atent, își alege cuvintele cu multă grație și își finisează textul până la perfecțiune.”

Titlu: Ceasul fantasmelor

Autor: Oliviu Crâznic

Editura: Crux Publishing

Anul publicării: 2015

Nota: 5/5

D&E2

16 thoughts on “Recenzie: Ceasul fantasmelor de Oliviu Crâznic

  1. “Cuprinzând treisprezece povestiri SF, mitice, cu fantome, horror și fantasy” – şi ăsta a fost momentul când m-ai convins că această carte este pe gustul meu 😀 Din câte îmi dau seama, cartea aceasta combină genurile mele preferate, iar rezultatul nu poate fi altul decât unul pe măsură. Deja am trecut-o pe lista “to-read” şi abia aştept să o şi citesc. ^^

    • Da…cartea este o capodopera a literaturii. Eu care eram anti-SF, m-am indragostit pur si simplu de lumea creata de Oliviu. Sper sa am ocazia sa cunosc inceputurile.

      • Mie îmi plac SF-urile :)) Bineînţeles, aici mă refer la cele care sunt scrise bine, nu la orice SF. Dar la cât lauzi cartea asta, cred că voi arunca şi eu o “privire” 😀

    • Modesto! Hai ca a crescut sufletul in tine mai mare decat Calea Lactee.

      App, cum a fost la Oradea? Te astept cu un comm la postarea cu lansarea pentru impresii

  2. Chiar pare foarte interesanta cartea. E fain sa citesti despre carti atat de faine :D. E si mai fain sa le citesti.

  3. felicitari pentru recenzie
    si eu am cartea, abia astept sa am putin timp liber sa mai citesc din ea 😀

  4. Sf, fantome, horror si fantasy? In sfarsit o carte pe care nu as lasa-o din mana pana nu ar fi gata ❤

  5. N-am citit foarte mult SF pana acum, dar din ce am citit cel mai mult mi-a placut Jocul lui Ender. Insa si aceasta poveste pare faina 🙂

      • Mie mi-a placut, sincer. Si nu citesc foarte mult SF, asa cum am zis. E inocenta copilului cea care face cartea foarte faina 🙂

    • Citeste-o, o sa iti placa 🙂 Eu am terminat-o in cateva ore, desi e SF si teoretic se citeste mai greu.

  6. poate am sa-i dau o sansa
    nici eu nu ma omor cu SF-ul
    dar, bineinteles, in primul rand trebuie sa citesc Ceasul fantasmelor 😀

  7. Nu imi plac SF-urile foarte mult, dar tu ai recenzat frumos cartea :). Poate ca as citi-o dupa recenzia ta.

Leave a Reply

