Recenzie: Recviem pentru un asasin de Monica Ramirez (Alina Marinescu #6)

Seria „Alina Marinescu” de Monica Ramirez este una din cele mai complexe și realiste serii scrise de un scriitor contemporan. Ba mai mult, trebuie să ținem cont și de faptul că această scriitoare este româncă, lucru care îi aduce și mai multă valoare în ochii mei, mai ales că majoritatea cărților promovate la această oră sunt scrise de autori străini.

Curpinzând șase volume, această serie, se încheie cu renașterea agenției Elite, regăsirea protagonistei și începutul a Alina Marinescu #6ceva nou și diferit.

Mi-a plăcut foarte mult desfășurarea acțiunii și modul în care m-a surprins odată cu avansarea lecturii. A fost exact așa cum m-am așteptat: definiția crudului adevăr. Mi-a plăcut (și displăcut în același timp) că autoarea a subliniat efemeritatea vieții, a relațiilor, dar și puterea sentimentelor și a sufletului. În câteva pagini, mi-a reamintit că nici cele mai puternice persoane nu trăiesc o eternitate și că pot fi ucise, sau rănite.

Nu aș vrea să intru în detalii cu privire la acțiunea cărții pentru că aș putea face spoilere, iar astfel să vă piară cheful de lectură, ceea ce ar fi păcat pentru că romanul trebuie citit de la A la Z (inclusiv notele autorului, vă rog nu vă opriți la „The End”).

Alina Marinescu este o persoană care a murit și a reînviat, care a suferit și a fost fericită, care a fost rănită și s-a vindecat. Pe lângă faptul că este un agent secret, ea este om, dar mai presus de toate, este femeie și mamă. Poate că în cele din urmă nu a rămas vie pentru ea sau pentru Alex, ci pentru a lăsa lumea un loc mai bun pentru fiicele ei. Poate că a avut momente în care vroia ca existența să-i fie întreruptă pentru că viața îi cerea prea multe. Însă a rămas puternică până la final.

Alina a fost alături de mine și mi-a arătat viața așa cum e timp de patru ani. Pentru asta am iubit-o și am urât-o în același timp. Pentru asta o respect și o admir, chiar dacă este un personaj dintr-o carte.

De obicei aveam un întreg paragraf dedicat lui Ford (da, încă am rămas fascinată de el), însă de această dată, nu am ce să spun despre el. Vă informez că el împreună cu Roman și Jason sunt bine. Au supraviețuit cu toții și sunt sigură că vor supraviețui până la final. Trebuie!

Hm…în acest volum am început să-l văd pe Alex cu alți ochi. Am început să îl văd și eu ca pe un bărbat, nu ca pe un robot cu circuite în loc de inimă. Am început să-l înțeleg și am început să regret că nu i-am acordat mai multe șanse încă de la început, chiar dacă l-am urât și admirat în același timp. Nu l-am iubit niciodată (probabil că pe nimeni nu am iubit, cu excepția lui Ford) din mai multe motive. Însă l-am admirat pentru puterea lui, curajul său și loialitatea față de Alina. L-am admirat pentru că a ales să își calce pe inimă pentru a o salva pe cea iubită, că a mers până în Iad și înapoi pentru ea, că a făcut totul pentru ea și în cele din urmă am ajuns la concluzia că merită ca Alina să-i fie alături până la final.

Am observat că am folosit destul de des „final” în această postare, dar numai pentru că nu știu cu ce aș putea să-l înlocuiesc: „sfârșit”, „în cele din urmă”? Nu știu. Știu doar că este ultimul volum dintr-o serie care m-a făcut să trăiesc o mulțime de emoții și diferite stări sufletești.

Știu că începând de azi nu voi mai aștepta continuarea poveștii și că probabil nu voi lua parte la nici o uniune fericită și nici o aniversare sau petrecere aniversară de-a lor.

Parcă văd că mulți dintre voi veți comenta când veți vedea sfârșitul și că veți ajunge la concluzia că mai trebuie ceva, însă vă anunț că: nu mai trebuie nimic, seria s-a terminat așa cum trebuia. Nu mai este nevoie de o continuare, nu mai este nevoie de o altă versiune a ei pentru că lucrurile au fost așezate impecabil, făcând o poveste cu agenți secreți, o lecție de viață despre viață.

Mai devreme am menționat notele autoarei. Să știți că ele nu sunt un interviu cu autoarea și nici ea nu s-a trezit să vorbească despre biografia ei sau realizările sale. Ea pur și simplu ne-a oferit un nou final. O nouă perspectivă. Monica Ramirez, în ultimele 25 de pagini ale cărții ne-a prezentat pe scurt și la obiect viața unui agent secret. Implicațiile ei și povara unui agent pe care o duce toată viața lui. Da, lumea lor este atractivă, fascinantă, luxoasă, însă ești sigur ca îi vei supraviețui? Ești tu sigur că iubirea învinge totul? Realitatea este alta. Realitatea este crudă. În realitate, un agent secret, minte ca să supraviețuiască și supraviețuiește ca să ne salveze de alte incidente precum cel din 11 septembrie 2001.

Titlu: Recviem pentru un Asasin

Titlu original: Requiem for an Assassin

Autor: Monica Ramirez

Notă: 5/5

6 thoughts on “Recenzie: Recviem pentru un asasin de Monica Ramirez (Alina Marinescu #6)

• Sincer, seria Alina Marinescu este o serie ce nu ar trebui sa fie amanata. Este probabil cea mai buna serie pe care am citit-o vreodata pentru ca ea insasi este o lectie de viata pentru viata, de aceea recomand seria cu caldura tuturor cititorilor mei.