Recenzie: Experiment de Veronica Roth (Divergent #3)

Seria „Divergent” se încheie cu un volum-bombă, dacă îmi este permis să il cataloghez astfel, iar eu nu cred ca voi fi capabilă ca într-o recenzie de aproximativ 350 – 500 de cuvinte să vă spun cât sunt de dezamăgită de întorsătura de situație pe care acțiunea seriei a avut-o în aceasta parte.

Divergent #3Știind încă de la început surpriza autoarei, am început seria ca o admiratoare a curajului acesteia, însă parcurgând paginile acestui volum mi-am schimbat părerea și am început să o văd ca pe o replică a scriitorului G.R.R. Martin, cunoscut pentru uciderile în masă din seria „Cântec de Gheață și Foc.

Recunosc că nu am fost atât de impresionată de carte cum mă așteptam, fiind chiar dezamăgită la anumite capitole, de atitudinea personajelor și de acțiunea moartă.

Dar în ciuda acestor neajunsuri, acesta poate fi considerat romanul cheie al trilogiei întrucât se explică, în detaliu, ce s-a întâmplat cu lumea noastră, așa cum o știam, și care este scopul facțiunilor și a divergenților.

Am fost surprinsă că Veronica Roth, în câteva pagini, a reușit să sublinieze un adevăr care se poate întâmpla oricând, trăgând astfel un semnal de alarmă cu privire la natura umană și la complexitatea acesteia.

Am învățat că deși noi, oamenii, putem fi cheia distrugerii noastre, în același timp suntem și salvarea noastră căci într-o persoană nu există doar bine sau doar rău, așa cum nu putem fi doar curajoși, prietenoși, benevolenți, inteligenți sau sinceri. Cu toții suntem într-o oarecare măsură divergenți, însă noi alegem ce vrem să fim și în ce măsură dorim să fim divergenți.

Parcurgând cartea, mi-am dat seama că etichetele pe care cei din jurul nostru ni le oferă cu atâta amabilitate și plăcere sunt doar niște etichete, nu ne definesc ca persoane și nici alegerile. Noi suntem așa cum vrem și facem ce vrem, iar la final ne vom asuma consecințele și vom răspunde pentru faptele noastre.

Nu pot să spun că am fost enervată de un personaj mai mult decât m-au enervat altele sau că mi-a plăcut vreunul în mod special. Nu am regretat că am citit seria, dar nici că am terminat-o, însă sunt curioasă să citesc volumul „Four”.

Titlu: Experiment

Titlu original: Allegiant

Autor: Veronica Roth

Anul publicării: 2014

Editura: LEDA

Notă: 2,5/5D&E2

2 thoughts on “Recenzie: Experiment de Veronica Roth (Divergent #3)

  1. Hey, mi se pare interesanta recenzia ta. Nu m-am gandit la acel punct de vedere referitor la oameni in general. Ai dreptate cu ce zici, practic prin volumul asta a elucidat tot ce a scris in celelalte. Insa sa fiu sincera, mie mi-a placut mai mult Four decat Experiment. 😀

    • Sincer? Divergent este cel mai bun pentru ca in restul volumelor mi se par doar o insiruire de cuvinte, desi volumul edificator este Experiment. Ar fi fost totusi un epilog de genul “peste 100 de ani”

Leave a Reply

