Recenzie: Vânătoarea de Lavinia Călina (Ultimul Avanpost #2)

Dacă la primul volum aveam câteva dubii cu privire la acest lucru, acum sunt convinsă că scriitoarea Lavinia Călina a reușit să spargă barierele impuse de vârstă pentru literatura contemporană, creând o lume pe înțelesul oricui indiferent de clasa socială sau anul în care s-a născut.

Ultimul Avanpost #2Și da, este cât se poate de adevărat că am pus întreaga serie la colț de acest Crăciun pentru că a fost atât de…neașteptată pentru că personajele mor, dispar sau fac cine știe ce lucru neașteptat care îți dă palpitații atunci când ți-e lumea mai dragă.

Și am mai pus cărțile la colț pentru că…Alex. Pentru că personajul acesta este cel mai dezagreabil, ticălos și egocentrist personaj din câte cărți am citit. Este mai ticălos și decât Penelope Hayes din seria Lux de Anna Godbersen sau decât Lord Voldemort sau orice alt antagonist întâlnit. Încep să fiu câte se poate de convinsă că individul are 9 vieți, cam ca o pisică, pentru că-i scapă lui Thanos printre gheare de fiecare dată cu grația unei feline.

Diane a rămas la fel de enigmatică și umană ca până acum. Da, este supusă greșelii. Da, pare că are un destiin tragic. Da, idiotul o joacă pe degete așa cum vrea. Și DA, se sacrifică pentru fericirea jumătății sale. Este incredibil de puternică (pentru că încă nu a murit sau cedat sau a luat-o razna) și, mă repet, umană.

Îmi place enorm cum evoluează relația dintre Dia si Dan pentru că este ceva picant, ceva interzis și cu toate acestea, vă vine să credeți sau nu, ceva pur și inocent.

Citind acest volum am avut parte de un adevărat carusel de sentimente, senzații și emoții. Nu știam ce să mai cred. Cine este bun și cine este rău, chiar dacă am ghicit cine este trădătorul din E.S.C.U. și de asemenea tot acum după aproape 700 de pagini, am înțeles și eu de la ce vine R.U.T.R. (Regatul Unit al Țărilor Române). Cred că ar trebui să mi se dea o ciocolată pentru asta, în primul volum mă gândeam constant ce înseamnă și nu mi se alegea (shame on me???).

Este haios că mi-a plăcut și displăcut cartea în același timp. Mi-a plăcut pentru că nu mă așteptam la anumite situații, mi-a displăcut pentru că au murit personajele de care mă atașasem. Mai exact speranța refacerii Regatului Român. Au ucis-o cu sânge rece într-o baie de sânge. Ah cât de crudă pot fi viața și realitatea. Adică finalul acestei cărți nu prevede nimic bun sau roz și este de departe de se a sfârși cu un happy ending pentru că nimic nu este ceea ce pare.

De ce am mai pus cărțile la colț? Apăi le-am pus pentru tot ce am precizat mai sus și că îmi este imposibil să mă detașez de viața de acolo. Lux versus sărăcie. Siguranță versus nesiguranță. Este o carte din care s-a născut viitorul prin încrucișarea prezentului trecutul.

Titlu: Vânătoarea

Autor: Lavinia Călina

Editura: Herg Benet

An apariție: 2015

Nota: 5/5

Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul Editurii dar și de pe site-uri ca Libris.

D&E2

6 thoughts on “Recenzie: Vânătoarea de Lavinia Călina (Ultimul Avanpost #2)

  1. Ohooo, te înțeleg perfect! :)) Și eu am avut aceleași sentimente când am citit cartea. Și singurul motiv pentru care nu am pus și al 2-lea volum la colț (pe primul l-am pus în 2014 :)) ) e că i-am promis Laviniei că nu o s-o fac:)) În orice caz, abia aștept să apară volumul 3. Deja mi-am făcut câteva idei despre ce s-ar putea întâmpla mai departe, dar sunt sigură că Lavinia o să-mi dea peste nas cu cea mai mare plăcere și o să mă surprindă cu o serie de situații “la limită”.

  2. Am citit toate cărţile pe care le-a scris Lavinia şi mi-au plăcut toate, însă acest volum a fost singurul care m-a lovit mai tare ca celălalte. Nu m-am gândit să pun cartea la colţ până acum. Bună idee :))

Leave a Reply

