Recenzie: Șase păpuși matrioșka de Silvia Chindea

Marțea aceasta la Copper’s Pub Silvia Chindea a debutat în lumea literaturii polițiste cu primul său roman „Șase păpuși matrioșka”.

Sase papusi matrioskaDin păcate nu am reușit să ajung pentru a mânca brioșele cu de toate, însă m-am bucurat de personajele pe care autoarea le-a creat și de cazul pe care l-a așternut pe hârtie.

Înainte de toate, să nu vă gândiți că în roman sunt șase morți așa cum am crezut eu când am început să-l citesc pentru că vă înșelați. Titlul romanului este însăși un mister pentru că el nu te introduce în povestea lui, ci în romanul din roman. Vedeți voi, în roman, un personaj este autor debutant și scrie povestiri despre ceea ce întâlnește în cazurile sale, astfel că până la finalul cărții, acesta reușește să scrie șase povestiri ce dorește să le publice în cartea lui.

Acțiunea cărții se desfășoară în două orașe: Sibiu și, ocazional, București. Totul începe cu descoperirea cadavrului unei tinere necunoscute într-un loc public din Sibiu. Aceasta pare să fie victima unui accident de mașină, însă cum? Să fi fost un accident, o crimă premeditată sau pur și simplu a vrut să își pună capăt zilelor? Răspunsul la aceste întrebări trebuie să-l afle comisarul Dumitrache împreună cu asistentul său Cazan.

Mi-a plăcut foarte mult faptul că povestea a avut mai multe fire spre rezolvarea puzzlelului și că autoarea a reușit să facă un labirint cu mai multe înfundături. Pur și simplu am iubit fapul că fiecare înfundătură a fost întruchipată de o nouă moarte. O nouă victimă a lanțului de evenimente.

Însă cel mai mult m-am bucurat că am făcut echipă cu Dumitrache și că m-am simțit ca un Watson în descoperirea criminalului. Încă nu pot să cred că eu găsit făptașul înaintea comisarului, însă fără dovezi. Probabil că dacă aș fi fost acolo, i-aș fi zis pe cine să ia în vizor și poate ultima victimă nu ar fi murit. Dar acest lucru este doar o probabilitate, nu întotdeauna ai noroc ca ucigașul să gafeze fără să-și dea seama.

Lăsând la oparte cum am găsit eu criminalul și revenind la zilele geroase de octombrie din roman, vă spun că acesta nu trebuie citit sub nici o formă vara pentru că spulberați tot misterul. El se citește atunci când vremea este închisă, când frigul mușcă cu dinți de gheață din natură, iar tu, cititorule, stai tolănit în pat sub un morman de pături și perne și citești o poveste captivantă, misterioasă și în aceleași timp tragică și nedreaptă, căci unul dintre personajele cheie ale romanului are să se stingă din viață înainte de a-și îndeplini visul.

Titlu: Șase păpuși matrioșka

Autor: Silvia Chindea

An apariție: 2015