Lumea cărților #9 – Toamna lansărilor și a discuțiilor

Toamna este anotimpul meu preferat pentru că în sfârșit scăpăm de căldura insuportabilă a verii, pentru că pot savura ceaiuri peste ceaiuri cât este ziua de lungă, pentru că pot purta hainele mele pufoase și pentru că, bineînțeles încep lansările și surprizele editurilor.

discutii-rockstarÎmi displace vara pentru căldura ei insuportabilă și pentru că atunci nu am chef nici să citesc, nici să mă uit la seriale și nici măcar înghețata nu îmi place, așa că trei luni am zăcut ca un mort așteptând ca toamna să pună stăpânire pe noi și să mă trezesc și eu.

Pe 27 septembrie am fost la Cărturești Carusel pentru a mă întâlni cu Cristina Nemerovschi și Navi.

Într-o atmosferă rebelă și pe acordurile muzicii rock, cele două ne-au împărtășit viziunea lor asupra lumii rockstarurilor.

Este adevărat că atunci când cineva spune „sunt rocker” implicit te gândești la „sunt un dependent de alcool, dorguri și sunt certat cu frizerul, apa și săpunul”, însă nu este chiar așa.

Cristina a încercat ca prin romanul său, „Rockstar” să ne arate și lumea din spatele persoanei înveșmântată în piele neagră, pletoasă și tatuată. Poate că noi, oamenii banali și, considerați de societate, „normali” ne grăbim să-i judecăm prea repede și prea aspru fără să știm motivele pentru care rockerii aleg să se răzvrătească, sau poate pur și simplu nu ne plac schimbările și diferitul.

Pentru că toată adolescența mi-am petrecut-o printre rockeri, fără să vin acasă pe 7 cărări de la alcool sau fără să mă fi dorgat vreodată în viața mea, le-am găsit pe Navi si Cristina două persoane perfect normale, extrem de talentate și bune în ceea ce fac. Alții, probabil că le găsesc extravagante și posibil plecate de acasă pentru că lor nu le este teamă să ne arate cine sunt cu adevărat.

Și cum surprizele se țin lanț, pe 05 octombrie după fix 2 ani și 2 zile, ne-am reîntâlnit lansare-tritoniccu echipa de la Editura Tritonic la Casa Radio pentru dubla lansare a romanelor „Zodiac” de Anamaria Ionescu și „Recviem pentru un asasin” de Monica Ramirez.

A fost o seară interesantă plină de surprize pentru că am revăzut oameni dragi și ne-am relaxat într-o atmosferă prietenoasă, plină de voie bună și carismă.

Aș putea spune că sunt tristă că „Alina Marinescu” a ajuns la final, dar vă mărturisesc că are un sfârșit cât se poate de potrivit pentru această serie spectaculoasă.

În timp ce Monica Ramirez a încheiat o poveste despre viață, curaj și sacrifiu, Anamaria abia a început-o.

După, probabil, cei mai lungi doi ani de așteptare Anamaria vine cu continuarea romanului „Nume de Cod Arkon” și abia aștept să o citesc și să văd ce mai face Sergiu.

Înainte de a încheia, vă anunț că în ultimul weekend din octombrie, chiar înainte de Halloween, vă invit să ne întâlnim cu toții la Romcon pentru a ne vedea într-un cadru SF dar de asemenea să ne și bucurăm de câteva din surprizele celor de la Crux Publishing.

romcon-banner

Leave a Reply

