Recenzie: Gemini de Monica Ramirez (Gemini #1)

Ați văzut vreodată un trandafir de un miros îmbătător și o eleganță rară, dar atunci când ați vrut să-l atingeți v-ați rănit în spinii săi ascuțiți?

Cred că doar astfel pot descrie stilul Monicăi Ramirez de a scrie o carte, trilogie sau întreagă serie. Ea are un condei delicat ca petalele unui trandafir, cu emoții pure precum roua ce se ascunde între ele, dar cu un subiect dureros de real așa cum sunt spinii lui.

Cartea despre care vreau să scriu astăzi este prima din trilogia „Gemini”, cu scena desfășurării acțiunii în misteriosul, dar și tragicul Orient.

Jadyn Mathison are norocul de a fi înzestrată cu o inteligență sclipitoare, zeii oferindu-i și o frumusețe exotică datorită originilor sare orientale. Este tânără, independentă cu toată viața înainte, însă piedica ei spre o viață liniștită și fără probleme este creată chiar de proprii săi părinți. Pentru că s-a născut într-o familie în care mama este americancă și tatăl islamic, numele tinerei absolvente al școlii de drept de la Harvard este trecut pe listele teroriștilor.

Acțiunea este în floare încă din primele pagini ale romanului care debutează cu un atentat terorist la ambasada americană din Beirut unde Jadyn și tatăl său sunt răpiți de un grup terorist condus de Farouk Tehrazzi. Acest antagonist este interesant pentru că deși rându-i este dotat cu un instict foarte bun de supraviețuire, are și o minte strategică excepțională, calități ce au fost mai întâi cultivate de unul din personajele „pozitive” ale romanului.

Dacă Owen Wallace nu ar fi fost prin zonă în timpul atentatului de la ambasadă, cartea ar fi rămas un thriller foarte bun, însă prezența acestui agent Navy’s SEALs o condimentează, fiind jumătatea perfectă a lui Jadyn. Cu toate că legătura celor doi este scrisă în stele, noul cuplu, de pe scena literaturii contemporane, este nevoit să facă multe sacrificii pentru supravițuire și este pus la și mai multe teste pe care le va trece sau nu.

Toate cele 336 de pagini sunt de un suspans sfâșietor care de multe ori m-a împiedicat să fac și altceva decât să citesc pentru că așa cum am fost obuțnuită pâna acum, în lumea umbrelor nimic nu este ceea ce pare. Totul este fum și iluzii și doar cei mai buni supraviețuiesc.

Îmi place foarte mult atenția autoarei asupra detaliilor și puterea calmului cu care scrie. Monica niciodată nu a sărit peste anumite pasaje și cu o răbdare colosală, ne explică fiecare detaliu al acțiunii. De exemplu, eu nu știu politică aproape deloc, însă citind această carte mi-am făcut o oarecare idee despre scena politică islamică și am înțeles implicațiile pe care disputele în numele lui Allah le pot avea pe scena politică și economică mondială. De asemenea, romanul acesta are și implicații psihologice foarte mari. După ce a fost răpită și a asistat la mai multe evenimente triste, Jadyn trece prin niște stări asemănătoare cu isteria, apropiind cartea de realitate. Sunt convinsă că vor fi cititori sceptici care vor considera că ei în situațiile respective s-ar purta calm și rațional, însă cred că nu ai cum să rămâi întreg după ce treci printr-o lună de foc în deșerturile estice.

Sunt sigură că „Gemini” este începutul unei trilogii plină de adrelină, suspans, pasiune și umor suficient cât cititorul să nu fie îngrozit de realitatea de dincolo de granițe și abia aștept să continui periculoasa odisee cu al doilea volum, „Rogue”.

Titlu: Gemini

Autor: Monica Ramirez

Editura: Librex