Recenzie: Tronul de cleștar de Sarah J. Maas (Tronul de cleștar #1)

După ce l-am terminat de citit, am fost convinsă că  „Tronul de cleștar” promite descoperirea unei lumi fantasy cu adevărat specială și unică din mai multe puncte de vedere.

În primul, rând avem parte de un alt tip de magie, făcută cu ajutorul semnelor Wyrd. Aceste semne sunt niște simboluri de o simetrie perfectă care pot fi folosite pentru a invoca, a proteja sau a distruge sufletele. Din păcate, însă, lumea prezentată la începutul seriei este lipsită de magie și mai sunt foarte puține creaturi care pot folosi acest tip de magie.

Suspansul a crescut pe măsură ce am descoperit că acțiunea este construită în jurul unui singur personaj principal care  este cunoscut în Adarlan ca fiind cel mai de temut asasin al ținutului. Cu toate că este o persoană periculoasă, Celaena Sardothien a făcut o greșeală care a dus la capturarea și apoi la condamnarea sa. Timp de un an extrem de lung și chinuitor, asasina a fost sclavă în minele de sare din Endovier. Acest loc este extrem de dur cu muncitorii săi, majoritatea nereușind să reziste mediului auster mai mult de două luni.

Chinul tinerei, este curmat de prințul moștenitor al Adarlanului, Dorian, îi propune un târg: dacă reușește să câștige cursa pentru Campionul Regelui Adarlanului, va fi liberă pentru totdeauna. Celaena găsește oferta de nerefuzat și acceptă să fie concurentul prințului pentru titlul de Campion.

După ce fata este scoasă din Endovier acțiunea se desfășoară fluid și totuși alert întrucât suntem părtași la anumite evenimente neașteptate. În primul rând suntem martori la formarea unui discret triunghi amoros în care doi vechi prieteni se luptă inconștient pentru atenția Celaenei. Din fericire, autoarea nu a trensformat această lume fantasy în scena iubirii, ci și-a exploatat ideea în continuare. Astfel, aflăm de cruzimea regelui Adarlanului și a planurilor sale de expansiune a regatului.

Noi ființe supranaturale își fac simțită prezența prin legende și povești pe care tânăra asasină și le amintește cu nostalgie în momentele de singurătate, dar care au dispărut în urmă cu 10 ani când familia Havilliard a pornit în misiunea de a cuceri cât mai multe regate. Un nou tip de magie, noi perspective literare și un personaj feminin extrem de puternic, dar și foarte vulnerabil, sunt doar câteva elemente care deschid porțile spre tronul de cleștar.

Mi-a plăcut enorm acet volum pentru că a fost neașteptat, chiar dacă a avut un final ușor previzibil. Am empatizat cu foarte multe personaje, însă nu am reușit să mă atașez în mod special de niciunul. Poate pentru că din cauză că autoarea a creionat-o pe Celaena extrem de inteligentă, agilă și periculoasă, când în realitate, consider că fata nu a reușit să exceleze în aproape nimic. A fost așa cum căpitanul Westfall și-a dorit să fie în timpul concursului, mediocră. Totuși am fost surprinsă când am constatat că în ciuda acestei mediocrități ea este considerată de majoritatea personajelor secundare sau episodice o rază a spernaței pentru un viitor mai bun.

Îmi doresc ca începând cu volumul următor domnișoara Sardothien să înceapă să evolueze altfel și să se ridice la nivelul renumelui său, mai ales că aparent magia nu este dispărută cu adevărat așa cum ne-a făcut regele să credem.

Titlu: Tronul de cleștar

Titlu original: Throne of Glass

Autor: Sarah J. Maas

Editura: RAO

Anul publicării: 2012

2 thoughts on “Recenzie: Tronul de cleștar de Sarah J. Maas (Tronul de cleștar #1)

1. Teodora C. says:

De foarte mult timp mi-am propus să citesc această serie, însă de fiecare dată când puneam mâna pe ea, hotărâtă să o citesc, altele îmi furau privirea și o lăsăm de o parte cu același ușurință cu care o alegeam. Îmi place ideea unei protagoniste cu caracter puternic și de temut, plus prezența magiei care învăluie acțiunea într-o mantie de mister și fantastic.

2. Duca Blueheart says:

Teo, draga mea, de-a lungul timpului am învățat că fiecare carte își are propriul moment pentru a fi citită. Eu nu intenționam să citesc seria aceasta pentru că mă îngrozea numărul imens de pagini per volum, însă acum mă bucur că am reușit să o încep pentru că am descoperit o nouă abordare a lumii fantasy.