Recenzie: Bobby bate la ușă de Josh Malerman

Ediția cărții “Bird Box: Orbește” a fost adusă pe piața noastră literară de Grupul Editorial Corint LEDA Edge și conține o scurtă poveste independentă de drama lui Malorie.

Deși mă așteptam să citesc un epilog despre cum s-a adaptat Malorie în noua sa locuință și dacă a continuat să-și antreneze copiii să se bazeze mai mult pe auz decât pe văz, m-am văzut nevoită să fac cunoștință cu un puști de 13 ani, Bobby.

După invazia creaturilor, protagonistul povestioarei a rămas orfan. Timp de cinci săptămâni, adolescentul și-a găsit refugiu între-un cort în spatele unei case locuită de 5 oameni și nu știe dacă poate sau nu să aibă încredere în ei. Timp de aproape două luni, copilul îi urmărește și încearcând să găsească motive pentru care ar putea să bată la ușa acestor străini, dar nu înainte de a se asigura dacă acolo ar putea fi în siguranță sau ideea unui loc sigur, în această nouă lume, este doar un miraj.

Spre deosebire de casa în care s-a refugiat Malorie, unde exista o oarecare mobilizare și dorință de explorare a noii lumi, personajele din această poveste sunt îngrozite de ideea de a ieși din casă, chiar și până la garaj. Doar când dorința de a nu se mai plictisi a învins, locuitorii casei și-au găsit puterea de a părăsi casa numai că lucrurile devin alerte iar monotonia istorie. Cineva sau ceva se ascunde în acel garaj.

Am citit cu interes povestea lui Bobby pentru că am fost influențată de acțiunile și atitudinea lui Malorie, dar am fost șocată de ce am descoperit. Bobby nu are o poveste despre supraviețuire, ci despre moarte și groază. Pe măsură ce întorceam paginile nu am putut să nu fiu îngrozită de efectele pe care o simplă creatură le poate avea supra unui om. Nu am putut să nu-mi fie teamă de gândurile care se nasc în mintea cuiva care a avut curajul să deschidă ochii.

În universul lui Malerman dacă ești prea necopt și nu mai ai ce să pierzi, iar curiozitatea este mai puternică decât orice teamă, deschizi ochii, iar după aceea, nimeni și nimic nu-ți mai poate sta în cale pentru că îți pierzi identitatea. Te pierzi pe tine de propria-ți persoană și uiți pentru cine ești, iar viitorul îți este furat pentru totdeauna.

“Bobby bate la ușă” este o nuvelă ce face parte din romanul “Bird Box: Orbește“, ediția publicată în anul 2019 în cadrul Grupului Editorial Corint, LEDA Edge.